Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PERAN INSTAGRAM DAN WEBSITE SEBAGAI MEDIA PROMOSI PROGRAM CSR PT PLN INDONESIA POWER UBP CILEGON

Devandri, Muhammad (2024) PERAN INSTAGRAM DAN WEBSITE SEBAGAI MEDIA PROMOSI PROGRAM CSR PT PLN INDONESIA POWER UBP CILEGON. D3 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
Muhammad Devandri_5502210012_Fulltext.pdf

Download (1MB)
[img] Text
Muhammad Devandri_5502210012_01.pdf

Download (762kB)
[img] Text
Muhammad Devandri_5502210012_02.pdf

Download (102kB)
[img] Text
Muhammad Devandri_5502210012_03.pdf

Download (78kB)
[img] Text
Muhammad Devandri_5502210012_04.pdf

Download (479kB)
[img] Text
Muhammad Devandri_5502210012_05.pdf

Download (67kB)
[img] Text
Muhammad Devandri_5502210012_Ref.pdf

Download (197kB)
[img] Text
Muhammad Devandri_5502210012_Lamp.pdf

Download (440kB)

Abstract

The aim of writing this final assignment is to find out the role of Instagram and the website in the promotional activities of the PT PLN IP UBP Cilegon CSR program. The writing method used is descriptive qualitative. The type of data collected is primary data obtained from employees of CDO CSR PT PLN IP UBP Cilegon. While secondary data is obtained from company documents, online journals, books and websites. Data collection used was interviews, observation and secondary data documentation. The results of this final assignment research show that in promoting its CSR program PT PLN IP UBP Cilegon uses direct promotion, where promotion like this does not cover the wider community. On Instagram and the company's website, it is not very consistent and does not even use digital marketing as a basis for carrying out promotions on the company's CSR program.

Item Type: Thesis (D3)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorWIDIKUSYANTO, MUHAMMAD JOHAN201601262095
Thesis advisorPERTIWI, WIDYA NUR BHAKTI199009102019032017
Additional Information: Tujuan penulisan tugas akhir ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana peran instagram dan website pada kegiatan promosi program CSR PT PLN IP UBP Cilegon. Metode penulisan yang digunakan adalah deskriptif kualitatif. Jenis data yang dikumpulkan adalah data primer yang didapat dari karyawan CDO CSR PT PLN IP UBP Cilegon. Sedangkan data sekunder didapatkan dari dokumen perusahaan, jurnal online, buku dan website. Pengumpulan data yang digunakan adalah wawancara, observasi dan dokumentasi data sekunder. Hasil dari penelitian tugas akhir ini memperlihatkan bahwa dalam mempromosikan program CSR nya PT PLN IP UBP Cilegon menggunakan promosi secara langsung yang dimana promosi seperti ini tidak mencakup masyarakat luas. Pada instagram dan website perusahaan tidak begitu konsisten bahkan tidak menggunakan pemasaran digital sebagai tumpuan untuk melaksanakan promosi pada program CSR perusahaan.
Uncontrolled Keywords: Keyword : promotion, digital marketing, CSR Kata kunci: promosi, pemasaran digital, CSR
Subjects: Communication > Public Relations Science
H Social Sciences > HB Economic Theory
Divisions: 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis
05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Program Diploma III Marketing
Depositing User: Muhammad Devandri
Date Deposited: 12 Aug 2024 14:47
Last Modified: 12 Aug 2024 14:47
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/40610

Actions (login required)

View Item View Item