Febrianti, Putri (2014) MEDIA RELATIONS HIJAB BANTEN COMMUNITY DALAM MENSYIARKAN HIJAB MODIS. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
MEDIA RELATIONS HIJAB BANTEN COMMUNITY DALAM MENSYIARKAN HIJAB MODIS.pdf - Published Version Restricted to Registered users only until 2014. Download (5MB) |
Abstract
he Mass Media have become part of the everyday society, because the mass media provides a variety of information that needs to be known to the public. Thus the media relations are mostly done by a person, community, or organization as a way or disseminating information to achieve goals. Including Hijab Banten Community utilized media relations in order to widespread fashionable hijab to the society. The purpose of this research is to know the media relations by Hijab Banten Community as a way in widespread fashionable hijab. The theory who used in this research is the theory of planing by Charles R Berger. The basic assumption of this theory told about how the plan is made. The theory of planning in communication explains the individual process makes planning to reach the goal. The method used in this research is the qualitative with approach exploratory. To obtain the required data, with interview and observations. The result from this research shows that media relations is the planning that has been formulated by Hijab Banten Community as a way or strategy to achieve a goal that is widespread fashionable hijab. These arrangements are designed to introduce fashion muslimah in hijab class forms of activities organized by the Hijab Banten Community. Thus mass media interested in covering and partnering with Hijab Banten Community. Key Word : Hijab Banten Community, Media Relations Theory of Planning
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Media massa sudah menjadi bagian dari kehidupan masyarakat sehari-hari, karena media massa menyediakan berbagai informasi yang perlu diketahui masyarakat. Dengan demikian media relations banyak dilakukan seseorang, komunitas, atau organisasi sebagai cara atau strategi dalam menyebarluaskan informasi untuk mencapai tujuan. Termasuk Hijab Banten Community melakukan media relations dengan tujuan menysiarkan hijab modis kepada masyarakat. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui media relations oleh Hijab Banten Community sebagai cara dalam mensyiarkan hijab modis. Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah teori perencanaan Charles R Berger yang asumsi dasarnya adalah bagaimana rencana dibuat dan dirumuskan. Teori perencanaan dalam bidang komunikasi menjelaskan proses individu melakukan perencanaan dalam proses komunikasi untuk mencapai tujuan. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif yang bersifat eksploratif. Data penelitian diperoleh dengan wawancara dan observasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa media relations merupakan perencanaan yang telah dirumuskan oleh Hijab Banten Community sebagai cara atau strategi untuk mencapai tujuan yakni mensyiarkan hijab modis. Perencanaan tersebut dirancang dengan mengenalkan fashion berbusana muslimah dalam bentuk kegiatan hijab class yang diadakan oleh Hijab Banten Community. Dengan demikian media massa tertarik untuk meliput dan menjalin kerjasama dengan Hijab Banten Community. Kata Kunci : Hijab Banten Community, Media Relations Teori Perencanaan | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Kata Kunci : Hijab Banten Community, Media Relations Teori Perencanaan Key Word : Hijab Banten Community, Media Relations Theory of Planning | |||||||||
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) Communication > Communication (General) |
|||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 09 Dec 2021 15:52 | |||||||||
Last Modified: | 09 Dec 2021 15:52 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/9556 |
Actions (login required)
View Item |