Franandar, Shandiansyah (2013) Strategi Komunikasi Event Organizer Sunday Monday Management Dalam Mempromosikan Komunitas Band Indie di Banten. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
Strategi Komunikasi Event Organizer Sunday Monday Management Dalam.pdf - Published Version Restricted to Registered users only Download (5MB) |
Abstract
ABSTRACT Shandiansyah Franandar, NIM 6662091719 Thesis Communication Strategies Event Organizer Sunday Monday In Promoting Indie Band Community in Banten. "Sunday Monday EO Management" where Sunday Monday EO Management is a musical attack in the city,. To embrace and be a place for indie bands, EO Sunday Monday management must establish good communication and have a strategy to communicate its message. In order for these indie bands could be embraced by EO Sunday Monday management. The purpose of this study is to analyze the communication strategies used by EO Sunday Monday management in promoting indie band community in Banten. As the focus in this study with reference to the concept presented by Anwar Arifin This study used a qualitative descriptive method. Data were obtained through in-depth interviews and observation. Interviewees in this study is the chairman of the EO Sunday Monday management, indie band that was managed, and the audience is always present in seriap event organized by EO Sunday Monday management. Results from this study is strategic communication management EO Sunday Monday in promoting indie band community in Banten is done through several stages of strategy, (1) EO Sunday Monday management conduct audience analysis before implementing an event, such as the flow of what music is in tune and the band which indie vogue, (2) communication strategies undertaken by EO Sunday Monday management was utilizing print and electronic media, such as flyers, facebook and twitter, sometimes by direct face to face communication, (3) strategic use of the methods used EO Sunday Monday management in improving the indie band in existence Banten Repetition and using persuasive methods, (4) the use of media selection strategy used Sunday Monday EO management is to use print media and new media is the internet using social media such as facebook and twitter. Keywords: Communication Strategies, EO Sunday Monday management.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | ABSTRAK Shandiansyah Franandar, NIM 6662091719 Skripsi Strategi Komunikasi Event Organizer Sunday Monday Dalam Mempromosikan Komunitas Band Indie di Banten. “EO Sunday Monday Management” dimana Sunday Monday Management ini merupakan sebuah EO musik di kota serang,. Untuk merangkul dan menjadi wadah bagi band- band indie, EO Sunday Monday management haruslah menjalin komunikasi yang baik dan mempunyai strategi dalam mengkomunikasikan pesannya. Agar band- band indie tersebut bisa dirangkul oleh EO Sunday Monday management. Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisa proses strategi komunikasi yang digunakan oleh EO Sunday Monday management dalam mempromosikan komunitas band indie di Banten. Adapun yang menjadi fokus dalam penelitian ini dengan mengacu pada konsep yang dikemukakan oleh Anwar Arifin Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif. Data yang diperoleh melalui wawancara mendalam dan observasi. Narasumber dalam penelitian ini adalah ketua EO Sunday Monday management, band indie yang di manajemeni, dan khalayak yang selalu hadir dalam seriap event yang diselenggarakan oleh EO Sunday Monday management. Hasil dari penelitian ini adalah strategi komunikasi EO Sunday Monday management dalam mempromosikan komunitas band indie di Banten dilakukan melalui beberapa tahapan strategi, (1) EO Sunday Monday management melakukan analisis khalayak terlebih dahulu sebelum melaksanakan sebuah event, seperti aliran musik apa yang sedang digemari dan band indie mana yang sedang digemari, (2) strategi komunikasi yang dilakukan oleh EO Sunday Monday management sangatlah memanfaatkan media cetak dan elektronik, seperti flyers, facebook dan twitter,kadang dengan melakukan komunikasi tatap muka secara langsung, (3) strategi penggunaan metode yang digunakan EO Sunday Monday management dalam meningkatkan eksistensi band indie di Banten dengan menggunakan metode Repetition dan metode persuasif, (4) strategi seleksi penggunaan media yang digunakan EO Sunday Monday management adalah dengan menggunakan media cetak dan media baru yaitu internet dengan menggunakan media sosial seperti facebook dan twitter. Kata Kunci: Strategi Komunikasi, EO Sunday Monday management. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Strategi Komunikasi, EO Sunday Monday management. Communication Strategies, EO Sunday Monday management. | |||||||||
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) | |||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 10 Nov 2021 14:18 | |||||||||
Last Modified: | 10 Nov 2021 14:18 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/5068 |
Actions (login required)
View Item |