Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

THE EFFECT OF STUDENT SELF-ASSESSMENT METHOD TOWARD STUDENTS’ SPEAKING SKILLS AT SMAS DAARUL MUTTAQIEN TANGERANG

HERMANSYAH, AURA AYUNI (2024) THE EFFECT OF STUDENT SELF-ASSESSMENT METHOD TOWARD STUDENTS’ SPEAKING SKILLS AT SMAS DAARUL MUTTAQIEN TANGERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_FULLTEXT.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (987kB)
[img] Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (228kB)
[img] Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (252kB)
[img] Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (261kB)
[img] Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (158kB)
[img] Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_REFF.pdf
Restricted to Registered users only

Download (221kB)
[img] Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_LAMP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

This research aimed to determine any significant effect of the self-assessment method on students’ speaking skills at SMAS Daarul Muttaqien Tangerang. This research used a quantitative research method that implements an experimental research design. This study involved 72 students as the sample, consisting of 36 students in the experimental class and 36 students in the control class. The pre-test was given to both classes at the first meeting and then the post-test at the last meeting. To find the effect, the post-test was provided to both classes. The hypothesis testing was computed using the independent sample t-test through SPSS 25.0. The result demonstrated the positive effect of the self-assessment method toward students’ speaking skills at SMAS Daarul Muttaqien Tangerang. The result of Sig. (2-tailed) of Independent T-test at 0.000, which was lower than 0.05 (0.000 < 0.05). Therefore, this demonstrates that the alternative hypothesis is accepted. It means using the self-assessment method increased students’ speaking skills. Therefore, it can be concluded that there is any significant effect of using the self-assessment method toward students’ speaking skills at SMAS Daarul Muttaqien Tangerang.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorPahamzah, John197902182003121001
Thesis advisorEvenddy, Sutrisno Sadji197907172005011002
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh yang signifikan dari metode penilaian diri terhadap kemampuan berbicara siswa di SMAS Daarul Muttaqien Tangerang. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kuantitatif dengan menggunakan desain penelitian eksperimen. Penelitian ini melibatkan 72 siswa sebagai sampel, yang terdiri dari 36 siswa di kelas eksperimen dan 36 siswa di kelas kontrol. Pre-test diberikan kepada kedua kelas pada pertemuan pertama dan post-test pada pertemuan terakhir. Untuk mengetahui pengaruhnya, post-test diberikan kepada kedua kelas. Pengujian hipotesis dihitung dengan menggunakan independent sample t-test melalui SPSS 25.0. Hasil penelitian menunjukkan adanya pengaruh positif dari metode penilaian diri terhadap kemampuan berbicara siswa di SMAS Daarul Muttaqien Tangerang. Hasil Sig. (2-tailed) dari Independent T-test sebesar 0.000, yang lebih rendah dari 0.05 (0.000 < 0.05). Oleh karena itu, hal ini menunjukkan bahwa hipotesis alternatif diterima. Ini berarti penggunaan metode penilaian diri meningkatkan kemampuan berbicara siswa. Oleh karena itu, dapat disimpulkan bahwa ada pengaruh yang signifikan dari penggunaan metode penilaian diri terhadap keterampilan berbicara siswa di SMAS Daarul Muttaqien Tangerang.
Uncontrolled Keywords: Self-assessment, Speaking, Skill, Method, High School Students
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
Depositing User: Aura Ayuni Hermansyah
Date Deposited: 15 Jul 2025 03:20
Last Modified: 15 Jul 2025 03:20
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/50613

Actions (login required)

View Item View Item