HERMANSYAH, AURA AYUNI (2024) THE EFFECT OF STUDENT SELF-ASSESSMENT METHOD TOWARD STUDENTS’ SPEAKING SKILLS AT SMAS DAARUL MUTTAQIEN TANGERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
![]() |
Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_FULLTEXT.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_01.pdf Restricted to Registered users only Download (987kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_02.pdf Restricted to Registered users only Download (228kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_03.pdf Restricted to Registered users only Download (252kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_04.pdf Restricted to Registered users only Download (261kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_05.pdf Restricted to Registered users only Download (158kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_REFF.pdf Restricted to Registered users only Download (221kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
AURA AYUNI HERMANSYAH_2223200107_LAMP.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
This research aimed to determine any significant effect of the self-assessment method on students’ speaking skills at SMAS Daarul Muttaqien Tangerang. This research used a quantitative research method that implements an experimental research design. This study involved 72 students as the sample, consisting of 36 students in the experimental class and 36 students in the control class. The pre-test was given to both classes at the first meeting and then the post-test at the last meeting. To find the effect, the post-test was provided to both classes. The hypothesis testing was computed using the independent sample t-test through SPSS 25.0. The result demonstrated the positive effect of the self-assessment method toward students’ speaking skills at SMAS Daarul Muttaqien Tangerang. The result of Sig. (2-tailed) of Independent T-test at 0.000, which was lower than 0.05 (0.000 < 0.05). Therefore, this demonstrates that the alternative hypothesis is accepted. It means using the self-assessment method increased students’ speaking skills. Therefore, it can be concluded that there is any significant effect of using the self-assessment method toward students’ speaking skills at SMAS Daarul Muttaqien Tangerang.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh yang signifikan dari metode penilaian diri terhadap kemampuan berbicara siswa di SMAS Daarul Muttaqien Tangerang. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kuantitatif dengan menggunakan desain penelitian eksperimen. Penelitian ini melibatkan 72 siswa sebagai sampel, yang terdiri dari 36 siswa di kelas eksperimen dan 36 siswa di kelas kontrol. Pre-test diberikan kepada kedua kelas pada pertemuan pertama dan post-test pada pertemuan terakhir. Untuk mengetahui pengaruhnya, post-test diberikan kepada kedua kelas. Pengujian hipotesis dihitung dengan menggunakan independent sample t-test melalui SPSS 25.0. Hasil penelitian menunjukkan adanya pengaruh positif dari metode penilaian diri terhadap kemampuan berbicara siswa di SMAS Daarul Muttaqien Tangerang. Hasil Sig. (2-tailed) dari Independent T-test sebesar 0.000, yang lebih rendah dari 0.05 (0.000 < 0.05). Oleh karena itu, hal ini menunjukkan bahwa hipotesis alternatif diterima. Ini berarti penggunaan metode penilaian diri meningkatkan kemampuan berbicara siswa. Oleh karena itu, dapat disimpulkan bahwa ada pengaruh yang signifikan dari penggunaan metode penilaian diri terhadap keterampilan berbicara siswa di SMAS Daarul Muttaqien Tangerang. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Self-assessment, Speaking, Skill, Method, High School Students | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan |
|||||||||
Depositing User: | Aura Ayuni Hermansyah | |||||||||
Date Deposited: | 15 Jul 2025 03:20 | |||||||||
Last Modified: | 15 Jul 2025 03:20 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/50613 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |