Silvia, Ana (2025) IMPLEMENTASI MEDIA BALOK UNTUK PERKEMBANGAN KOGNITIF ANAK USIA 4-5 TAHUN DI PAUD BINA BANGSA ISLAMIC SCHOOL SERANG BANTEN. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
![]() |
Text (SKRIPSI)
Ana Silvia_2228210043_FULL TEXT.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Ana Silvia_2228210043_01.pdf Restricted to Registered users only Download (489kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Ana Silvia_2228210043_02.pdf Restricted to Registered users only Download (514kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Ana Silvia_2228210043_03.pdf Restricted to Registered users only Download (468kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Ana Silvia_2228210043_04.pdf Restricted to Registered users only Download (812kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Ana Silvia_2228210043_05.pdf Restricted to Registered users only Download (348kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Ana Silvia_2228210043_REF.pdf Restricted to Registered users only Download (461kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Ana Silvia_2228210043_LAMP.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
Ana Silvia_2228210043_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (71kB) |
Abstract
This study was conducted to find out the problems regarding the cognitive development of children aged 4-5 years that must be stimulated in an effective way, the researcher found one effective way to stimulate the cognitive development of children aged 4-5 years using block media that has been established at PAUD Bina Bangsa Islamic School Serang Banten, therefore the researcher raised the title of the study, namely Implementation of the Use of Block Media to Improve the Cognitive Development of Children Aged 4-5 Years at PAUD Bina Bangsa Islamic School Serang Banten. The research method used is qualitative. The cognitive aspects that researchers use for this study come from the cognitive domain in Bloom's taxonomy C1-C6 (remembering, understanding, applying, analyzing, evaluating and creating or developing), All aspects that are references for cognitive development of children aged 4-5 years at PAUD Bina Bangsa Islamic School Serang Banten which are stimulated through the use of block media have experienced good development for each child., the cognitive aspects that researchers use for this study come from Bloom's taxonomy C1-C6 (remembering, understanding, applying, analyzing, evaluating and creating or developing), All aspects that are references for cognitive development of children aged 4-5 years at PAUD Bina Bangsa Islamic School Serang Banten which are stimulated through the use of block media have experienced good development for each child.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini dilakukan mengetahui permasalahan mengenai perkembangan kognitif anak usia 4-5 tahun yang harus distimulasi dengan cara yang efektif, peneliti menemukan salah satu cara efektif untuk menstimulasi perkembangan kognitif anak usia 4-5 tahun menggunakan media balok yang telah ditetapkan di PAUD Bina Bangsa Islamic School Serang Banten, maka dari itu peneliti mengangkat judul penelitian yaitu Implementasi Penggunaan Media Balok Untuk Meningkatkan Perkembangan Kognitif Anak Usia 4-5 Tahun di PAUD Bina Bangsa Islamic School Serang Banten. Metode penelitian yang digunakan yaitu kualitatif. Aspek kognitif yang peneliti gunakan untuk penelitian ini berasal dari ranah kognitif dalam taksonomi bloom C1-C6 (mengingat, memahami, menerapkan, mengenalisis, mengevaluasi dan mencipta atau mengembangkan), Semua aspek yang menjadi acuan perkembangan kognitif anak usia 4-5 tahun di PAUD Bina Bangsa Islamic School Serang Banten yang distimulasi melalui penggunaan media balok telah mengalami perkembangan yang baik bagi setiap anak., aspek kognitif yang peneliti gunakan untuk penelitian ini berasal dari Taksonomi bloom C1-C6 (mengingat, memahami, menerapkan, mengenalisis, mengevaluasi dan mencipta atau mengembangkan), Semua aspek yang menjadi acuan perkembangan kognitif anak usia 4-5 tahun di PAUD Bina Bangsa Islamic School Serang Banten yang distimulasi melalui penggunaan media balok telah mengalami perkembangan yang baik bagi setiap anak. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Block media, Cognitive development, Early childhood Media balok, Perkembangan kognitif, Anak usia dini | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86202-Jurusan Pendidikan Guru PAUD |
|||||||||
Depositing User: | Ana Silvia | |||||||||
Date Deposited: | 11 Jul 2025 01:51 | |||||||||
Last Modified: | 11 Jul 2025 01:51 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/50387 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |