RAFDI, MUHAMMAD ABI (2025) STRATEGI KOMUNIKASI AKUN INSTAGRAM @IPRAHUMASINDONESIA SEBAGAI MEDIA PENYALURAN INFORMASI SEPUTAR KEHUMASAN. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
![]() |
Text (SKRIPSI)
Skripsi Muhammad Abi Rafdi.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
![]() |
Text
Skripsi Muhammad Abi Rafdi_01.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
![]() |
Text
Skripsi Muhammad Abi Rafdi_02.pdf Restricted to Registered users only Download (467kB) |
![]() |
Text
Skripsi Muhammad Abi Rafdi_03.pdf Restricted to Registered users only Download (125kB) |
![]() |
Text
Skripsi Muhammad Abi Rafdi_04.pdf Restricted to Registered users only Download (868kB) |
![]() |
Text
Skripsi Muhammad Abi Rafdi_05.pdf Restricted to Registered users only Download (97kB) |
![]() |
Text
Skripsi Muhammad Abi Rafdi_Reff.pdf Restricted to Registered users only Download (80kB) |
![]() |
Text
Skripsi Muhammad Abi Rafdi_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (662kB) |
Abstract
In this digital era, media development is growing rapidly with the support of sophisticated technology. The development of digital technology now makes it easy for many people to find and access sources of information and knowledge, including information about the world of public relations. Various companies, organizations, institutions, communities and also other agencies are not left behind to take advantage of Instagram as an information medium. One example is the Indonesian Public Relations Association (Iprahumas Indonesia). This research discusses the communication strategy through the Instagram social media account @iprahumasindonesia. The method used in this research is a Qualitative Approach with a Case Study type. Data collection techniques using observation, interview and documentation techniques. The results of the discussion of the @iprahumasindonesia account use Instagram to communicate with each other to provide information to the public about communication and the world of public relations. In managing Instagram accounts, of course, you must have a good communication strategy, this shows the importance of paying attention to communication strategies to reach the target audience more effectively and the use of Instagram social media as a means of disseminating information. The @iprahumasindonesia Instagram account implements a comprehensive management strategy through four important stages, namely planning, implementation, supervision, and evaluation.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Di era digital ini, perkembangan media semakin pesat dengan dukungan teknologi yang serba canggih. Perkembangan teknologi yang serba digital sekarang ini memberikan kemudahan untuk banyak orang dalam mencari dan mengakses sumber-sumber informasi dan pengetahuan termasuk informasi tentang dunia kehumasan. Berbagai perusahaan, organisasi, lembaga, komunitas dan juga instansi lainnya tidak tertinggal untuk memanfaatkan Instagram sebagai media informasi. Salah satu contohnya adalah Ikatan Pranata Humas Indonesia (Iprahumas Indonesia). Penelitian ini membahas mengenai strategi komunikasi melalui akun media sosial Instagram @iprahumasindonesia. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah Pendekatan Kualitatif dengan jenis Studi Kasus. Teknik pengumpulan data menggunakan teknik Observasi, Wawancara dan Dokumentasi. Hasil pembahasan Akun @iprahumasindonesia menggunakan Instagram untuk saling berkomunikasi memberikan informasi pada Masyarakat tentang komunikasi dan dunia kehumasan. Dalam Pengelolaan Akun Instagram tentunya harus memiliki strategi komunikasi yang baik, hal ini menunjukkan pentingnya memperhatikan strategi komunikasi guna mencapai target audiens dengan lebih efektif dan pemanfaatan media sosial Instagram sebagai sarana penyebaran informasi. Akun Instagram @iprahumasindonesia menerapkan strategi pengelolaan yang komprehensif melalui empat tahapan penting, yaitu perencanaan, pelaksanaan, pengawasan, dan evaluasi. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Communication Strategy, Social Media, Instagram Strategi Komunikasi, Media Sosial, Instagram | |||||||||
Subjects: | Communication > Public Relations Science | |||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi |
|||||||||
Depositing User: | Muhammad Abi Rafdi | |||||||||
Date Deposited: | 11 Jun 2025 06:19 | |||||||||
Last Modified: | 11 Jun 2025 06:19 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/49464 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |