Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

JUNIOR HIGH SCHOOL PROBLEMS IN PERFORMING SPEAKING ENGLISH: SOME POINTS FOR IMPROVING TEACHING-LEARNING PROCESS

Mellenia Kasum, Yusriya (2024) JUNIOR HIGH SCHOOL PROBLEMS IN PERFORMING SPEAKING ENGLISH: SOME POINTS FOR IMPROVING TEACHING-LEARNING PROCESS. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
Yusriya Mellenia Kasum_2223180037_Fulltext...pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Yusriya Mellenia Kasum_2223180037_01..pdf
Restricted to Registered users only

Download (814kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Yusriya Mellenia Kasum_2223180037_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (313kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Yusriya Mellenia Kasum_2223180037_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (229kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Yusriya Mellenia Kasum_2223180037_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (502kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Yusriya Mellenia Kasum_2223180037_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (157kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Yusriya Mellenia Kasum_2223180037_Reff.pdf
Restricted to Registered users only

Download (285kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Yusriya Mellenia Kasum_2223180037_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Yusriya Mellenia Kasum_2223180037_CP-113-119.pdf
Restricted to Registered users only

Download (19kB)

Abstract

The purpose of this research is to investigate the problems students face in speaking English and explore some opinions points for improving the teaching-learning process. The research was conducted at junior high school in Purwakarta, West Java, using a qualitative design. Class observations, and interviews with English teachers and students who have difficulties with speaking English. Several responses were given by the students and English teachers at the school. The study revealed that the eighth-grade students at SMPN 2 Purwakarta are facing difficulties speaking English such as lack of vocabulary memorization, not comprehending grammar, not knowing the correct pronunciation, having no interlocutors outside of school to improve speaking skills, and having low self-confidence. Furthermore, the research's findings present a variety of perspectives from teachers regarding the best way to help students improve their ability to communicate in English, a teacher's perspective on the reasons why students struggle with speaking, the value of creating an English-speaking community to give them additional chances to talk about the language, the importance of building stronger connections outside of school, and many benefits of using modern technology to learn English languages, such as YouTube, Google, and the Cake application. It is expected to benefit students and language teachers, raising awareness of speaking anxiety among EFL students and prompting the development of teaching methods to minimize student anxiety and increase English exposure.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSAMANHUDI, UDI198301232006041001
Thesis advisorMIRANTY, DELSA198105122006042003
Additional Information: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menyelidiki masalah yang dihadapi siswa dalam berbicara bahasa Inggris dan mengeksplorasi beberapa pendapat untuk meningkatkan proses belajar mengajar. Penelitian ini dilakukan di SMP Negeri Purwakarta, Jawa Barat, dengan menggunakan desain kualitatif. Observasi kelas, dan wawancara dengan guru bahasa Inggris dan siswa yang mengalami kesulitan berbicara bahasa Inggris. Berbagai tanggapan diberikan oleh para siswa dan guru bahasa Inggris di sekolah tersebut. Penelitian mengungkapkan bahwa siswa kelas delapan di SMPN 2 Purwakarta menghadapi kesulitan berbicara bahasa Inggris seperti kurangnya hafalan kosakata, tidak memahami tata bahasa, tidak mengetahui pengucapan yang benar, tidak memiliki lawan bicara di luar sekolah untuk meningkatkan keterampilan berbicara, dan memiliki rendah diri. -kepercayaan diri. Selain itu, temuan penelitian ini menyajikan beragam perspektif dari para guru mengenai cara terbaik untuk membantu siswa meningkatkan kemampuan mereka berkomunikasi dalam bahasa Inggris, perspektif guru tentang alasan mengapa siswa kesulitan dalam berbicara, pentingnya menciptakan komunitas berbahasa Inggris untuk memberi mereka mendapat kesempatan tambahan untuk berbicara tentang bahasa Inggris, pentingnya membangun koneksi yang lebih kuat di luar sekolah, dan banyak manfaat menggunakan teknologi modern untuk belajar bahasa Inggris, seperti YouTube, Google, dan aplikasi Cake. Hal ini diharapkan memberikan manfaat bagi siswa dan guru bahasa, meningkatkan kesadaran akan kecemasan berbicara di kalangan siswa EFL dan mendorong pengembangan metode pengajaran untuk meminimalkan kecemasan siswa dan meningkatkan paparan bahasa Inggris.
Uncontrolled Keywords: English Speaking Problems, Speaking English in Junior High, Improving English Speaking Skills. Masalah Berbicara Bahasa Inggris, Berbicara Bahasa Inggris di SMP, Peningkatan Keterampilan Berbicara Bahasa Inggris.
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1603 Secondary Education. High schools
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
Depositing User: Yusriya Mellenia Kasum
Date Deposited: 31 Dec 2024 10:57
Last Modified: 31 Dec 2024 10:57
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/44719

Actions (login required)

View Item View Item