Agustia Ningsih, Tiffany (2024) STRATEGI PEMERINTAH KABUPATEN LEBAK DALAM MENCAPAI SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS (SDGS) SEKTOR PENDIDIKAN. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
Tiffany_6670200015_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (257kB) |
|
Text
Tiffany_6670200015_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text
Tiffany_6670200015_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (25kB) |
|
Text
Tiffany_6670200015_01.pdf Restricted to Registered users only Download (865kB) |
|
Text
Tiffany_6670200015_02.pdf Restricted to Registered users only Download (621kB) |
|
Text
Tiffany_6670200015_03.pdf Restricted to Registered users only Download (275kB) |
|
Text
Tiffany_6670200015_04.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text
Tiffany_6670200015_05.pdf Restricted to Registered users only Download (242kB) |
|
Text
Tiffany_6670200015_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (784kB) |
Abstract
This article aims to find out the strategic steps taken by the Lebak Regency government on adopting the Sustainable Development Goals (SDGs) agenda, especially on the education sector. Education is a very important aspect in advancing a region with the quality of its human resources. Policy direction is a strength for the Lebak Regency government to improve the quality of education in Lebak. This research uses strategic management theory by Fred R. David to interpret the steps in carrying out strategies with indicators of formulation, implementation and evaluation. Second, using the SWOT analysis theory by Hunger and Wheelen with indicators of strength, weakness, opportunities and threats. Third, using Brundtland's Sustainable Development theory, integrating economic, social and environmental interests to ensure present prosperity without compromising the ability of future generations to meet their own needs. The policy direction formulated is appropriate, but its implementation is still not optimal, so that achieving the SDGs has not been fully achieved. The causes of this are the unequal accessibility of education in remote areas, limited government budgets and unsupportive economic conditions in the community. Then, Lebak Regency is still an area that is thick with customs, so some people still follow the old culture. In this way, it is hoped that Lebak Regency can achieve the goal of inclusive and quality education with the SDGs targets in 2023.
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||
Additional Information: | Tulisan ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana langkah-langkah strategis yang diambil oleh pemerintah Kabupaten Lebak dalam mengadopsi agenda Sustainable Development Goals (SDGs) khususnya dalam sektor pendidikan. Pendidikan merupakan aspek yang sangat penting dalam memajukan suatu daerah dengan kualitas SDMnya. Arah kebijakan yang menjadi kekuatan bagi pemerintah Kabupaten Lebak guna meningkatkan kualitas pendidikan di Lebak Penelitian ini menggunakan teori manajemen strategi oleh Fred R. David memaknai langkah-langkah dalam melakukan strategi dengan indikator formulasi, implementasi dan evaluasi. Kedua, menggunakan teori analisis SWOT oleh Hunger dan Wheelen dengan indikator strength, weakness, opportunities dan threats. Ketiga, menggunakan teori Sustainable Development oleh Brundtland, mengintegrasikan kepentingan ekonomi, sosial, dan lingkungan untuk memastikan kesejahteraan masa kini tanpa mengorbankan kemampuan generasi mendatang untuk memenuhi kebutuhan mereka sendiri. Arah kebijakan yang dirumuskan sudah sesuai, namun dalam penyelenggaraannya masih belum optimal, sehingga dalam mencapai SDGs belum sepenuhnya tercapai dengan baik. Penyebab dari hal tersebut yakni tidak meratanya aksesibilitas pendidikan daerah terpencil, keterbatasan anggaran pemerintah yang minim serta kondisi ekonomi masyarakat yang kurang mendukung. Kemudian Kabupaten Lebak juga masih menjadi daerah yang kental dengan adat sehingga sebagian masyarakat nya masih mengikuti budaya lama. Dengan demikian, Kabupaten Lebak diharapkan dapat mencapai tujuan pendidikan yang inklusif dan berkualitas dengan target SDGs pada tahun 2023. | ||||||
Uncontrolled Keywords: | Government Strategy, Sustainable Development Goals, Education Strategi Pemerintah, Sustainable Development Goals, Pendidikan | ||||||
Subjects: | J Political Science > JS Local government Municipal government | ||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 65201-Program Studi Ilmu Pemerintahan 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik |
||||||
Depositing User: | Mrs Ningsih Tiffany Agustia | ||||||
Date Deposited: | 04 Dec 2024 11:08 | ||||||
Last Modified: | 04 Dec 2024 11:08 | ||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/43808 |
Actions (login required)
View Item |