Jazilatusyifa, Jazilatusyifa (2024) Penggunaan Aplikasi Solite Kids Untuk Meningkatkan Kemampuan Pemahaman Membaca Suku Kata Pada Siswa Tunagrahita Ringan Jenjang Smp Di Skh Madina Kota Serang. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
![]() |
Text
Jazilatusyifa_2287200053_02.pdf Restricted to Registered users only Download (559kB) |
![]() |
Text
Jazilatusyifa_2287200053_03.pdf Restricted to Registered users only Download (255kB) |
![]() |
Text
Jazilatusyifa_2287200053_04.pdf Restricted to Registered users only Download (157kB) |
![]() |
Text
Jazilatusyifa_2287200053_05.pdf Restricted to Registered users only Download (85kB) |
![]() |
Text
Jazilatusyifa_2287200053_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
![]() |
Text
Jazilatusyifa_2287200053_ref.pdf Restricted to Registered users only Download (165kB) |
![]() |
Text
Jazilatusyifa_2287200053_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (37MB) |
![]() |
Text
Jazilatusyifa_2287200053_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (5MB) |
![]() |
Text
Jazilatusyifa_2287200053_01.pdf Restricted to Registered users only Download (863kB) |
Abstract
This study aims to improve the reading comprehension ability of mild intellectual disabilities junior high school students using the solite kids application as a learning medium. This study uses a pre-experimental research method with a quantitative approach with a One Group Pre-test and Post-test design then processed with the Wilcoxon test. The subjects in this study were 3 students with mild intellectual disabilities at junior high school level at SKh Madina, Serang City. The data collection technique used was a test. The Solite Kids application is a learning application that can be easily accessed by teachers and parents to be a learning medium, this application contains learning materials, one of which is learning syllables. Based on the results of the analysis using the Wilcoxon test, it shows that Tcount = 6 at a significance level of 0.05 with a total of n = 3, Ttable = 0 is obtained, then H0 is rejected because Tcount> Ttable, meaning that the hypothesis proposed in the study is accepted. This shows that the use of the Solite Kids application has an effect on improving the ability to understand reading syllables in students with mild intellectual disabilities at junior high school level at SKh Madina, Serang City.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan kemampuan pemahaman membaca suku kata tunagrahita ringan jenjang SMP dengan menggunakan aplikasi solite kids sebagai media pembelajaran. Penelitian ini menggunakan metode penelitian pre-eksperiment dengan pendekatan kuantitatif dengan rancangan One Grup Pre-test and Post-test lalu diolah dengan uji Wilxocon, subjek dalam penelitian ini berjumlah 3 orang siswa tunagrahita ringan jenjang SMP di SKh Madina Kota Serang. Teknik pengumpulan data yang diambil adalah berupa tes. Aplikasi solite kids adalah aplikasi pembelajaran yang dapat mudah diakses oleh guru maupun orang tua untuk menjadi media pembelajaran, aplikasi ini berisikan materi pembelajaran salah satunya pembelajaran suku kata. Berdasarkan hasil analisis menggunakan uji Wilxocon menunjukan bahwa Thitung = 6 pada tingkat signifikansi 0,05 dengan jumlah n = 3, diperoleh Ttabel = 0, maka H0 ditolak karena Thitung > Ttabel, artinya hipotesis yang diajukan dalam penelitian diterima. Hal ini menunjukan bahwa penggunaan aplikasi solite kids berpengaruh dalam meningkatkan kemampuan pemahaman membaca suku kata pada siswa tunagrahita ringan jenjang SMP di SKh Madina Kota Serang. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Solite Kids application, reading syllables, mild mental retardation Aplikasi solite kids, membaca suku kata, tunagrahita ringan | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86202-Jurusan Pendidikan Khusus |
|||||||||
Depositing User: | jazilatusyifa Jazilatusyifa | |||||||||
Date Deposited: | 07 Oct 2024 09:53 | |||||||||
Last Modified: | 07 Oct 2024 09:53 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/42512 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |