YULIATIN, TATIN (2017) HUBUNGAN KOMPETENSI DAN KREATIVITAS MENGAJAR DENGAN KINERJA INOVATIF GURU SMP NEGERI DI KOTA SERANG. Master thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text (Tesis)
HUBUNGAN KOMPETENSI DAN KREATIVITAS MENGAJAR DENGAN KINERJA INOVATIF GURU SMP NEGERI DI KOTA SE.PDF Restricted to Registered users only Download (24MB) |
Abstract
ABSTRACT Tatin Yuliatin: 7772150074, "The Relationship of Competence and Creativity of Teaching Junior High School Teachers with Innovative Performance in Serang”. Thesis Institusional Technology Program Management Concentration Education part graduate University Sultan Ageng Tirtayasa Univercity 2017. To achieve an innovative performance, a teacher requires mastery of the competencies which include a set of knowledge, skills, and behaviors as well as the existence of creativity as the essence of innovation.This research aims to find out and analyze the relationship between competence and creativity of teaching junior high school teachers with innovative performance in Serang. Sampling techniques in the study using a simple random techniques (sample random sampling) with a population of Slovin formula 882 teachers SMP Negeri in Serang obtained samples as much as 90 teachers. Data collection techniques using method survey with questionnaire as an instrument of research. Data analysis techniques using product moment correlation, multiple correlation, and regression equation. There is a positive and significant relationship between competence with the innovative teacher performance with r = 0,732; th > tt on the 99% confidence level i.e. 10.067 > 2,633, between teaching creativity with innovative teacher performance with r = 0,683; t h > t t on the 99% confidence level i.e. 8.766 > 2,633, and between competence and creativity teaching together with innovative teacher performance with r = 0.733; Fh > Ft on the 99% confidence level i.e. 50.485 > 4,858. Key words: competences, teaching creativity, innovative teacher performance.
Item Type: | Thesis (Master) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | ABSTRAK Tatin Yuliatin: 7772150074, “Hubungan Kompetensi dan Kreativitas Mengajar dengan Kinerja Inovatif Guru SMP Negeri di Kota Serang. Tesis Teknologi Pembelajaran Konsentrasi Manajemen Pendidikan Pascasarjana Universitas Sultan Ageng Tirtayasa 2017. Untuk mencapai suatu kinerja inovatif, seorang guru memerlukan penguasaan kompetensi yang meliputi seperangkat pengetahuan, keterampilan, dan perilaku serta adanya kreativitas sebagai inti dari inovasi. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis hubungan antara kompetensi dan kreativitas mengajar dengan kinerja inovatif guru SMP Negeri di Kota Serang. Teknik pengambilan sampel dalam penelitian ini menggunakan teknik acak sederhana (sample random sampling) yaitu dengan rumus Slovin dari populasi sebanyak 882 orang guru SMP Negeri di Kota Serang diperoleh sampel sebanyak 90 orang guru. Teknik pengumpulan data menggunakan metode survey dengan kuesioner sebagai instrumen penelitian.Teknik analisis data menggunakan korelasi produk moment, korelasi berganda, dan persamaan regresi. Terdapat hubungan yang positif dan signifikan antara kompetensi dengan kinerja inovatif guru dengan r = 0,732; th > tt pada taraf kepercayaan 99% yaitu 10,067 > 2,633, antara kreativitas mengajar dengan kinerja inovatif guru dengan r = 0,683; t h > t t pada taraf kepercayaan 99% yaitu 8,766 > 2,633, dan antara kompetensi dan kreativitas mengajar secara bersama-sama dengan kinerja inovatif guru dengan r = 0,733; Fh > Ft pada taraf kepercayaan 99% yaitu 50,485 > 4,858. Kata kunci: kompetensi, kreativitas mengajar, kinerja inovatif guru. | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | |||||||||
Divisions: | 08-Pascasarjana 08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran |
|||||||||
Depositing User: | Admin Eprints Untirta | |||||||||
Date Deposited: | 01 Nov 2021 01:49 | |||||||||
Last Modified: | 01 Nov 2021 01:49 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/4154 |
Actions (login required)
View Item |