Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

HUBUNGAN ANTARA PERAN KOMITE SEKOLAH DAN KEPALA SEKOLAH DENGAN PENINGKATAN MUTU PENDIDIKAN SMK DI KABUPATEN LEBAK

HAYAT, MIFTAHUL (2017) HUBUNGAN ANTARA PERAN KOMITE SEKOLAH DAN KEPALA SEKOLAH DENGAN PENINGKATAN MUTU PENDIDIKAN SMK DI KABUPATEN LEBAK. Master thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text (Tesis)
HUBUNGAN ANTARA PERAN KOMITE SEKOLAH DAN KEPALA SEKOLAH DENGAN PENINGKATAN MUTU PENDIDIKAN SMK DI.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Abstract

ABSTRACT Miftahul Hayat. 7772143350. Influence Role of School Comunitees and Principals Against Education Quality Improvement SMK in Lebak Regency. Thesis. Learning Technology Studies Program. University Postgraduate Education Manajement Concentration Sultan Ageng Tirtayasa. 2017. The quality of education in Indonesia is one of the central issues in the framework of critical pedagogy discourse today. Education quality issues related to the quality of teachers and education personnel (head school, supervisors), teaching curriculum, teaching methods, teaching materials, teaching aids, and school management. These six elements are related to each other in an effort to improve the quality of learning that culminates in improving the quality of education. Improving the quality of education can not be separated from the learning strategy conducted by the head school and supervision carried out by the community. This study uses a quantitative approach is used to find (causality), this assumption states that every phenomenon has a cause, this study wanted to examine how the role of the school committee and head school in improving the quality of vocational education in Lebak. While data collection techniques used by the author is a research questionnaire. This study aims to determine how the influence of the school committee and the role of head school to improving the quality of vocational education in Lebak. Results of research and research findings show that "there is a significant relationship between the school committee and the role of the head school together towards improving the quality of vocational education in the Valley". This means null hypothesis (Ho) is rejected while the alternative hypothesis (Ha) is accepted. Thus the research hypothesis has been missed. Keywords: school committees, head school, Education Quality, iii

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSuherman, SuhermanUNSPECIFIED
Thesis advisorHosnan, HosnanUNSPECIFIED
Additional Information: ABSTRAK Miftahul Hayat. 7772143350. Hubungan antara Peran Komite Sekolah dan Kepala Sekolah dengan Peningkatan Mutu Pendidikan SMK di Kabupaten Lebak. Tesis. Program Studi Teknologi Pembelajaran. Konsentrasi Manajemen Pendidikan Pascasarjana Universitas Sultan Ageng Tirtayasa. 2017. Mutu pendidikan di Indonesia merupakan salah satu isu sentral dalam kerangka wacana pedagogi kritis dewasa ini. Isu mutu pendidikan terkait dengan kualitas guru dan tenaga kependidikan (kepala sekolah, pengawas), kurikulum pengajaran, metode pembelajaran, bahan ajar, alat bantu pembelajaran, dan manajemen sekolah. Keenam elemen tersebut saling berkait dalam upaya meningkatkan kualitas pembelajaran yang berpuncak pada peningkatan mutu pendidikan. Peningkatan mutu pendidikan tidak bisa lepas dari strategi pembelajaran yang dilakukan oleh kepala sekolah dan pengawasan yang dilakukan oleh masyarakat. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuntitatif digunakan untuk menemukan (hubungan sebab akibat), asumsi ini menyatakan bahwa setiap gejala ada penyebabnya, penelitian ini ingin meneliti tentang bagaimana peran Komite Sekolah dan Kepala Sekolah dalam peningkatan mutu pendidikan di SMK Kabupaten Lebak. Sedangkan teknik pengumpulan data yang digunakan penulis adalah angket penelitian. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana hubungan antara peran Komite Sekolah dan peran Kepala Sekolah dengan peningkatan mutu pendidikan di SMK Kabupaten Lebak. Hasil penelitian dan temuan penelitian menunjukkan bahwa “terdapat hubungan yang signifikan antara peran Komite Sekolah dan peran Kepala Sekolah secara bersama-sama dengan peningkatan mutu pendidikan di SMK Kabupaten Lebak”. Artinya hipotesis nihil (Ho) ditolak sedangkan hipotesis alternatif (Ha) diterima. Dengan demikian hipotesis penelitian telah terjawab. Kata kunci : Komite Sekolah, Kepala Sekolah, Mutu Pendidikan,
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 29 Oct 2021 05:45
Last Modified: 29 Oct 2021 05:45
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/4085

Actions (login required)

View Item View Item