Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

Analisis Preferensi Konsumen Dalam Memilih Kedai Kopi di Kecamatan Tanjung Priok Jakarta Utara

Kartika Dewi, Arina (2024) Analisis Preferensi Konsumen Dalam Memilih Kedai Kopi di Kecamatan Tanjung Priok Jakarta Utara. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
Arina Kartika Dewi_4441200217_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text
Arina Kartika Dewi_4441200217_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
Arina Kartika Dewi_4441200217_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (376kB)
[img] Text
Arina Kartika Dewi_4441200217_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (477kB)
[img] Text
Arina Kartika Dewi_4441200217_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (544kB)
[img] Text
Arina Kartika Dewi_4441200217_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (222kB)
[img] Text
Arina Kartika Dewi_4441200217_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (235kB)
[img] Text
Arina Kartika Dewi_4441200217_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (729kB)

Abstract

This research is motivated by the phenomenon of the proliferation of coffee shop businesses in Tanjung Priok District. Competition is currently getting stronger and tighter. So that coffee shop business owners must have a strong strategy to face this competition. One way that business owners can do this is by knowing consumer preferences in choosing a coffee shop. The formulation of the problem in writing this thesis is what attributes shape consumer preferences in choosing a coffee shop in Tanjung Priok District, North Jakarta. The purpose of this study was to analyze consumer preferences in choosing a coffee shop in Tanjung Priok District. The population in this study is everyone who has visited a coffee shop in Tanjung Priok District, while the sample is 75 respondents, using the Accidental sampling method, the type of data used is primary data, the method of collecting questionnaire data to consumers who visit coffee shops in Tanjung Priok District. The analytical tool used in this research is Factor Analysis. Based on factor analysis techniques using 6 attributes, the results of this study produce important factors for consumers in choosing a coffee shop in Tanjung Priok District, namely: In factor I is called Café Appearance and Product which has a variance value of (41.222%) where the variance value is the largest among other factors, In factor II it is called Facilities which has a variance value of (17.853%) where the second variance value is the largest, In factor III it is called Price which has a variance value of (10.027%) where the third variance value is the largest, In factor IV this It is called a location that has a variance value of (8.110%), where the fourth variance value is the smallest compared to the other factors.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorAnggraeni, Dian197009162005012001
Thesis advisorSariyoga, Setiawan197502062005011003
Additional Information: Penelitian ini dilatarbelakangi oleh fenomena menjamurnya usaha kedai kopi di Kecamatan Tanjung Priok. Persaingan saat ini semakin kuat dan ketat. Sehingga para pemilik usaha kedai kopi harus mempunyai strategi yang kuat untuk menghadapi persaingan tersebut. Salah satu cara yang dapat dilakukan pemilik usaha adalah dengan mengetahui preferensi konsumen dalam memilih kedai kopi. Rumusan masalah dalam penulisan skripsi ini adalah atribut apa yang membentuk preferensi konsumen dalam memilih kedai kopi di Kecamatan Tanjung Priok Jakarta Utara. Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis preferensi konsumen dalam memilih kedai kopi di Kecamatan Tanjung Priok. Populasi dalam penelitian ini adalah setiap orang yang pernah mengunjungi kedai kopi di Kecamatan Tanjung Priok, sedangkan sampelnya sebanyak 75 responden, dengan menggunakan metode Accidental sampling, jenis data yang digunakan adalah data primer, metode pengumpulan data kuesioner kepada konsumen yang berkunjung kedai kopi di Kecamatan Tanjung Priok. Alat analisis yang digunakan dalam penelitian ini adalah Analisis Faktor. Berdasarkan teknik analisis faktor dengan menggunakan 6 atribut, hasil penelitian ini menghasilkan faktor-faktor penting bagi konsumen dalam memilih kedai kopi di Kecamatan Tanjung Priok, yaitu: Pada faktor I disebut Penampilan dan Produk Kafe yang mempunyai nilai varians sebesar (41,222%) dimana nilai variansnya paling besar diantara faktor lainnya, Pada faktor II disebut Fasilitas yang mempunyai nilai varians sebesar (17,853%) dimana nilai varians kedua paling besar, Pada faktor III disebut Harga yang mempunyai nilai varians sebesar (10,027%) dimana nilai varians ketiga merupakan yang terbesar, Pada faktor IV ini disebut lokasi yang mempunyai nilai varians sebesar (8,110%), dimana nilai varians keempat merupakan yang terkecil dibandingkan dengan faktor lainnya.
Uncontrolled Keywords: Preferences, Coffee Shop, PCA, Attributes. Preferensi, Kedai Kopi, PCA, Atribut
Subjects: S Agriculture > S Agriculture (General)
Divisions: 04-Fakultas Pertanian
04-Fakultas Pertanian > 54201-Program Studi Agribisnis
Depositing User: Ms Arina Arina Kartika Dewi
Date Deposited: 16 Aug 2024 17:04
Last Modified: 16 Aug 2024 17:04
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/40791

Actions (login required)

View Item View Item