Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

ULASAN PELANGGAN ONLINE DAN PERINGKAT PELANGGAN ONLINE: PENGARUHNYA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DENGAN POTONGAN HARGA SEBAGAI PEMODERASI

WIJAYA, ROHMAT TANTO (2024) ULASAN PELANGGAN ONLINE DAN PERINGKAT PELANGGAN ONLINE: PENGARUHNYA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DENGAN POTONGAN HARGA SEBAGAI PEMODERASI. S1 thesis, UNTIRTA.

[img] Text (SKRIPSI)
ROHMAT TANTO WIJAYA_5551200098_FULLTEXT.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (SKRIPSI)
ROHMAT TANTO WIJAYA_5551200098_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (582kB)
[img] Text (SKRIPSI)
ROHMAT TANTO WIJAYA_5551200098_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (684kB)
[img] Text (SKRIPSI)
ROHMAT TANTO WIJAYA_5551200098_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (895kB)
[img] Text (SKRIPSI)
ROHMAT TANTO WIJAYA_5551200098_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (283kB)
[img] Text (SKRIPSI)
ROHMAT TANTO WIJAYA_5551200098_REF.pdf
Restricted to Registered users only

Download (367kB)
[img] Text (SKRIPSI)
ROHMAT TANTO WIJAYA_5551200098_LAMP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
ROHMAT TANTO WIJAYA_5551200098_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Rohmat Tanto Wijaya, 2024, Online Customer Reviews and Online Customer Ratings: Their Effect on Purchasing Decisions with Price Discounts as a Moderator (Case of Tokopedia Users in Serang City). Thesis. Marketing Management at Sultan Ageng Tirtayasa University. Advisor I: Agus David Ramdansyah, Ph.D., Advisor II: Gerry Ganika, S.E., M.Sc. This research was conducted with the aim of developing an empirical research model in an effort to improve purchasing decisions that are oriented towards increasing online customer reviews and online customer ratings supported by price discounts as a moderating variable. This research uses descriptive quantitative methods as the chosen research method. The object of this research is the people of Serang City, users of the Tokopedia marketplace aged 18-40 years. The sampling technique used in this research was purposive sampling and snowball sampling with a total sample of 120 respondents. The data analysis method used is Structural Equation Modeling (SEM) with the analysis tool SmartPLS 4.0. The results of this research show: 1) Online customer reviews have a positive and significant effect on purchasing decisions, 2) Online customer ratings have a positive and significant effect on purchasing decisions, 3 ) Price discounts have a positive and significant effect on purchasing decisions, 4) Price discounts do not moderate the effect of online customer reviews on purchasing decisions, 5) Price discounts significantly moderate the effect of online customer ratings on purchasing decisions. Keywords: Online Customer Review, Online Customer Ratings, Price Discount, and Purchase Decision.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorRAMDANSYAH, AGUS DAVID197110222009121002
Thesis advisorGANIKA, GERRY198205172006041003
Additional Information: Rohmat Tanto Wijaya, 2024, Ulasan Pelanggan Online dan Peringkat Pelanggan Online: Pengaruhnya Terhadap Keputusan Pembelian dengan Potongan Harga sebagai Pemoderasi (Kasus pada Pengguna Tokopedia di Kota Serang). Skripsi. Manajemen Pemasaran Universitas Sultan Ageng Tirtayasa. Pembimbing I: Agus David Ramdansyah, Ph.D., Pembimbing II: Gerry Ganika, S.E., M.Sc. Penelitian ini dilakukan bertujuan untuk mengembangkan model penelitian empirik dalam upaya meningkatkan keputusan pembelian yang berorientasi pada peningkatan ulasan pelanggan online dan peringkat pelanggan online dengan didukung oleh potongan harga sebagai variabel moderasi. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif deskriptif sebagai metode penelitian yang dipilih. Objek dari penelitian ini adalah masyarakat Kota Serang pengguna marketplace Tokopedia yang berusia 18-40 tahun. Teknik pengambilan sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah teknik purposive sampling dan snowball sampling dengan jumlah sampel yang digunakan sebanyak 120 responden. Metode analisis data yang digunakan yaitu Structural Equation Modelling (SEM) dengan alat analisisnya SmartPLS 4.0. Hasil penelitian ini diketahui: 1) Ulasan pelanggan online berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian, 2) Peringkat pelanggan online berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian, 3) Potongan harga berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian, 4) Potongan harga tidak memoderasi pengaruh ulasan pelanggan online terhadap keputusan pembelian, 5) Potongan harga memoderasi pengaruh peringkat pelanggan online secara signifikan terhadap keputusan pembelian. Kata Kunci: Ulasan Pelanggan Online, Peringkat Pelanggan Online, Potongan Harga, dan Keputusan Pembelian.
Subjects: H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management
Divisions: 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > 61201-Program Sarjana Manajemen
Depositing User: ROHMAT TANTO WIJAYA
Date Deposited: 02 Aug 2024 10:03
Last Modified: 02 Aug 2024 10:03
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/39984

Actions (login required)

View Item View Item