PERMATA CITRA, ANITA (2024) KEMAMPUAN KREATIVITAS GURU PPKn DALAM PEMBELAJARAN (Studi Kualitatif di SMK Negeri 2 Kota Serang). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
This is the latest version of this item.
![]() |
Text
Anita Permata Citra_2286190062_02.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
![]() |
Text
Anita Permata Citra_2286190062_03.pdf Restricted to Registered users only Download (100kB) |
![]() |
Text
Anita Permata Citra_2286190062_04.pdf Restricted to Registered users only Download (643kB) |
![]() |
Text
Anita Permata Citra_2286190062_05.pdf Restricted to Registered users only Download (14kB) |
![]() |
Text
Anita Permata Citra_2286190062_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (37MB) |
![]() |
Text
Anita Permata Citra_2286190062_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
![]() |
Text
Anita Permata Citra_2286190062_Reff.pdf Restricted to Registered users only Download (75kB) |
![]() |
Text
FULL TEXT BARU Anita Permata Citra_2286190062.pdf Restricted to Registered users only Download (5MB) |
![]() |
Text
BAB 1 BARU Anita Permana Citra_2286190062.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
This research aims to find out: the creative character of Civics teachers and how Civics teachers overcome the problems found in their own creative character. This research was conducted using qualitative research methods, where this research seeks to describe the creative character of Civics teachers. Data collection was done by interview, observation, and documentation. The results of this research show what several Civics teachers face regarding creativity, namely the teacher's selection and use of learning methods and media that are creative and effective so that students are interested in learning.Furthermore, it was found that teachers in overcoming the problems of creative character by attending seminars and training, but there are several things that hinder Civics teachers in improving creativity, namely there are internal factors such as age and external factors, namely the facilities at school are inadequate for Civics teachers to improve creative characters such as limited projectors at school. The conclusion of this study found that to be creative, the teacher's approach is to master various teaching skills, namely having the ability to develop in using various learning media and choosing learning methods that suit the needs of students In the use of appropriate and creative media and learning methods can affect the effectiveness of the learning process, so that it can foster enthusiasm for learning to students in a unique and fun way of teaching that makes students interested in learning.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui: kreativitas guru PPKn dan cara guru PPKn dalam menanggulangi permasalahan yang terdapat pada kreativitas dirinya sendiri. Penelitian ini dilakukan dengan menggunakan metode penelitian kualitatif, dimana penelitian ini berupaya mendeskripsikan kreativitas guru PPKn. Pengumpulan data dilakukan dengan wawancara, observasi, dan dokumentasi. Hasil penelitian ini menunjukan yang dihadapi beberapa guru PPKn mengenai kreativitas yaitu pemilihan dan penggunaan guru PPKn dalam metode dan media pembelajaran yang kreatif dan efektif digunakan sehingga peserta didik minat dalam pembelajaran. Selanjutnya ditemukan bahwa guru dalam menanggulangi permasalahan kreativitas dengan mengikuti seminar dan pelatihan, namun ada beberapa hal yang menjadi hambatan guru PPKn dalam meningkatkan kreatif yaitu ada faktor internal seperti faktor usia dan faktor eksternal yaitu sarana yang ada di sekolah kurang memadai untuk guru PPKn dapat dalam meningkatkan kreatif seperti keterbatasan proyektor di sekolah. Kesimpulan pada penelitian ini didapatkan bahwa untuk menjadi kreatif pendekatannya guru menguasai berbagai keterampilan mengajar yaitu memiliki kemampuan mengembangkan dalam menggunakan berbagai media pembelajaran dan memilih metode pembelajaran yang sesuai dengan kebutuhan peserta didik Dalam penggunaan media dan metode pembalajaran yang tepat dan kreatif dapat berpengaruh terhadap keefektifan dalam proses pembelajaran, sehingga dapat menumbuhkan semangat belajar kepada peserta didik dengan cara mengajar yang unik dan menyenangkan membuat peserta didik tertarik dalam pembelajaran. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Teacher, Creative, Learning Methods and Media. Guru, Kreativitas, Metode dan Media Pembelajaran | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 87205-Jurusan Pendidikan Pancasila dan Kewarganegaraan |
|||||||||
Depositing User: | Mrs Anita Permata Citra | |||||||||
Date Deposited: | 15 Aug 2024 15:21 | |||||||||
Last Modified: | 15 Aug 2024 15:21 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/39254 |
Available Versions of this Item
-
KEMAMPUAN KREATIVITAS GURU PPKn DALAM PEMBELAJARAN
(Studi Kualitatif di SMK Negeri 2 Kota Serang). (deposited UNSPECIFIED)
- KEMAMPUAN KREATIVITAS GURU PPKn DALAM PEMBELAJARAN (Studi Kualitatif di SMK Negeri 2 Kota Serang). (deposited 15 Aug 2024 15:21) [Currently Displayed]
Actions (login required)
![]() |
View Item |