Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

DIGITAL MARKETING SCARLETT DENGAN MEMANFAATKAN EXO SEBAGAI BRAND AMBASSADOR

Alya, Hazhiah (2024) DIGITAL MARKETING SCARLETT DENGAN MEMANFAATKAN EXO SEBAGAI BRAND AMBASSADOR. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
Hazhiah Alya_6662200177_FULL TEXT.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Hazhiah Alya_6662200177_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (24kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Hazhiah Alya_6662200177_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (955kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Hazhiah Alya_6662200177_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (293kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Hazhiah Alya_6662200177_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (218kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Hazhiah Alya_6662200177_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Hazhiah Alya_6662200177_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (168kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Hazhiah Alya_6662200177_REF.pdf
Restricted to Registered users only

Download (194kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Hazhiah Alya_6662200177_LAMP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

The problem addressed in this research is how Scarlett company conducts Digital Marketing by leveraging its Brand Ambassador, EXO. This study aims to describe Scarlett's Digital Marketing using Advertising, Direct Marketing, Interactive Marketing, Sales Promotion, Public Relations, and Personal Selling by Utilizing EXO as Brand Ambassador. The research methodology employed is descriptive qualitative. Data collection techniques include observation and interviews. Two informants were involved in this research. The theoretical framework used is the Promotion Mix Theory. The findings illustrate that the implementation of Advertising, Direct Marketing, Interactive Marketing, Sales Promotion, Public Relations, and Personal Selling can all be applied using a Brand Ambassador. Scarlett's Digital Marketing focuses on incorporating Brand Ambassadors and Creative Content through digital media to expand market reach.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorPandu Witantra, Ari198204222006041002
Thesis advisorIssa Fathony, Ivan198701212022031003
Additional Information: Permasalahan dalam penelitian ini adalah bagaimana Digital Marketing yang dilakukan oleh perusahaan Scarlett dengan memanfaatkan Brand Ambassador nya yaitu EXO. Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan Digital Marketing Scarlett dengan menggunakan Iklan, Pemasaran Langsung, Pemasaran Interaktif, Promosi Penjualan, Hubungan Masyarakat, dan Penjualan Personal dengan Memanfaatkan EXO sebagai Brand Ambassador. Metodelogi penelitian ini adalah kualitatif deskriptif. Dengan menggunakan teknik pengumpulan data melalui observasi dan wawanacara. Pada penelitian ini terdapat dua informan. Teori yang digunakan adalah Teori Bauran Promosi. Hasil yang didapatkan dari penelitian ini menggambarkan bahwa Penerapan Iklan, Pemasaran Langsung, Pemasaran Interaktif, Promosi Penjualan, Hubungan Masyarakat, dan Penjualan Personal semuanya dapat diterapkan dengan penggunaan Brand Ambassador. Digital Marketing Scarlett berfokus pada penggabungan Brand Ambassador dan Konten Kreatif melalui media digital guna memperluas jangkauan pasar.
Uncontrolled Keywords: Digital Marketing, Brand Ambassador, Promotion Mix, Korean Wave, Skincare Pemasaran Digital, Brand Ambassador, Bauran Promosi, Korean Wave, Skincare
Subjects: Communication > Science Journalism
Communication > Communication (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
Depositing User: Hazhiah Alya Hazhiah
Date Deposited: 27 Jul 2024 10:48
Last Modified: 27 Jul 2024 10:48
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/38098

Actions (login required)

View Item View Item