Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

ANALISIS FAKTOR YANG MEMPENGARUHI PENGEMBANGAN TEACHING FACTORY DI SMKN 5 KOTA SERANG

IRNA SOLEHAH, SITI (2024) ANALISIS FAKTOR YANG MEMPENGARUHI PENGEMBANGAN TEACHING FACTORY DI SMKN 5 KOTA SERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
Siti Irna Solehah_2284170003_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Siti Irna Solehah_2284170003_Full Text.pdf
Restricted to Registered users only

Download (5MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Siti Irna Solehah_2284170003_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (886kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Siti Irna Solehah_2284170003_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Siti Irna Solehah_2284170003_Cp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (20MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Siti Irna Solehah_2284170003_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Siti Irna Solehah_2284170003_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (743kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Siti Irna Solehah_2284170003_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (557kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Siti Irna Solehah_2284170003_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)

Abstract

The purpose of this study was to dertemine and analyze the factor that influence the development of the teaching factory in SMK Negeri 5 Kota Serang. The sampling technique in study is purposive sampling with a quantitative approach. The population in this study were students implementing teaching factory learning majoring in Automotive Light Vehicle Engineering class XI TKRO 1 and XI TKRO 2 SMKN 5 Kota Serang. The sample in this study was 47 respondents. The analysis technique used is factor analysis. The results of the factor analysis test can be concluded that the factors that influence the development of the implementation of the teaching factory at SMKN 5 Kota Serang are formed by 7 factors. These seven factors are training learning patterns, marketing promotions, facilities and infrastructure, human resources, industrial relations, management, products and services. The most dominant factor is the training learning pattern factor with a variance value of 17.849% and the smallest factor is the product and service factor with a variance value of 4.457%.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorDeni Ramdani, Sulaeman199003302018031001
Thesis advisorSupriyatna, Deddy197911202009021001
Additional Information: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menganalisis faktor-faktor apa saja yang mempengaruhi pengembangan pelaksanaan program teachingl factory dil SMK Negeril 5 Kota Serang. Teknikl pengambilan sampell dalam penelitian ini adalah Purposive sampling dengan pendekatan kuantitatif. Populasi dalam pennelitian ini adalah siswa lpelaksana pembelajaran teachingl factory jurusan Teknikl Kendaraan Ringan Otomotif kelas XI TKRO 1 dan XI TKRO 2 SMKN 5 Kota Serang. Sampel pada penelitian ini sebanyak 47 responden. Teknik analisis yang digunakan adalah analisis faktor. Hasil dari uji analisis faktor dapat disimpulkan bahwa faktor-faktor yang mempengaruhi pengembangan pelaksanaan teaching factory di SMKN 5 Kota Serang terbentuk 7 faktor. Ketujuh faktor tersebut yaitu faktor pola pembelajaran training, marketing promosi, sarana dan prasarana, sumber daya manusia, hubungan industri, manajemen, produk dan jasa. Faktor yang paling dominan adalah faktor pola pembelajaran training dengan nilai variance 17,849% dan faktor terkecil adalah faktor produk dan jasa dengan nilai variance 4,457%.
Uncontrolled Keywords: Factor Analysis, Teaching Factory. Analisis Faktor, Teaching Factory
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 83203-Jurusan Pendidikan Vokasional Teknik Mesin
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
Depositing User: Mrs Siti Irna Solehah
Date Deposited: 11 Jul 2024 14:55
Last Modified: 16 Jul 2024 16:34
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/37790

Actions (login required)

View Item View Item