Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENERAPAN PEMBELAJARAN BERDIFERENSIASI MENGGUNAKAN MEDIA EDUTECH PADA MATA PELAJARAN MATEMATIKA UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN NUMERASI SISWA SMP

Azzahra Awaliah, Hana (2024) PENERAPAN PEMBELAJARAN BERDIFERENSIASI MENGGUNAKAN MEDIA EDUTECH PADA MATA PELAJARAN MATEMATIKA UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN NUMERASI SISWA SMP. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
HANA AZZAHRA AWALIAH_2225200111_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (6MB)
[img] Text (SKRIPSI)
HANA AZZAHRA AWALIAH_2225200111_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (SKRIPSI)
HANA AZZAHRA AWALIAH_2225200111_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (183kB)
[img] Text (SKRIPSI)
HANA AZZAHRA AWALIAH_2225200111_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (325kB)
[img] Text (SKRIPSI)
HANA AZZAHRA AWALIAH_2225200111_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (407kB)
[img] Text (SKRIPSI)
HANA AZZAHRA AWALIAH_2225200111_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (72kB)
[img] Text (SKRIPSI)
HANA AZZAHRA AWALIAH_2225200111_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (205kB)
[img] Text (SKRIPSI)
HANA AZZAHRA AWALIAH_2225200111_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)
[img] Text (SKRIPSI)
HANA AZZAHRA AWALIAH_2225200111_Cp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (7MB)

Abstract

This research aims to examine the numeracy abilities of students at SMPN 1 Pamijahan Bogor through the application of differentiated learning using Edutech media. The difference in numeracy abilities of junior high school students through the application of differentiated learning using Edutech media is better than students who use conventional learning models, increasing students' numeracy abilities, as well as perceptions of students in implementing differentiated learning using Edutech media. The background to this research was the low numeracy abilities of students. The population of this study was SMPN 1 Pamijahan Bogor. The samples taken were class VII.3 as the experimental class and VII.1 as the control class. The method used in this research is quantitative research with a Pretest-Posttest Non-Equivalent Groups design. This research instrument consists of a numeracy ability test and a student perception questionnaire. The research results show that there is an increase in students' numeracy abilities after implementing differentiated learning using Edutech media and the ability of students who apply differentiated learning using Edutech media is better than students who apply conventional learning.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSubhan Pamungkas, Aan198701282020121004
Thesis advisorYuhana, Yuyu196508141991031004
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengkaji kemampuan numerasi siswa SMPN 1 Pamijahan Bogor melalui penerapan pembelajaran berdiferensiasi menggunakan media Edutech. Perbedaan kemampuan numerasi siswa SMP melalui penerapan pembelajaran berdiferensiasi menggunakan media Edutech lebih baik dari pada siswa yang menggunakan model pembelajaran konvensional, peningkatan kemampuan numerasi siswa, serta persepsi siswa dalam menerapkan pembelajaran berdiferensiasi menggunakan media Edutech. Latar belakang dilakukannya penelitian ini adalah rendahnya kemampuan numerasi siswa. Populasi penelitian ini adalah SMPN 1 Pamijahan Bogor. Sampel yang diambil yaitu kelas VII.3 sebagai kelas eksperimen dan VII.1 sebagai kelas kontrol. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah penelitian kuantitatif dengan desain Pretest-Posttest Non-Equivalent Groups. Instrumen penelitian ini terdiri dari tes kemampuan numerasi dan angket persepsi siswa. Hasil penelitian menunjukan bahwa terdapat peningkatan kemampuan numerasi siswa setelah diterapkan pembelajaran berdiferensiasi menggunakan media Edutech serta kemampuan siswa yang menerapkan pembelajaran berdiferensiasi menggunakan media Edutech lebih baik dari siswa yang menerapkan pembelajaran konvensional.
Uncontrolled Keywords: Numeracy skills, Differentiated Learning, Edutech kemampuan Numerasi, Pembelajaran Berdiferensiasi, Edutech
Subjects: L Education > L Education (General)
Q Science > Q Science (General)
Q Science > QA Mathematics
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84202-Jurusan Pendidikan Matematika
Depositing User: Hana Azzahra Awaliah
Date Deposited: 12 Jul 2024 11:05
Last Modified: 12 Jul 2024 11:05
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/37683

Actions (login required)

View Item View Item