Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH KUALITAS PRODUK, HARGA, LOKASI, DAN PROMOSI TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN SAYURAN HIDROPONIK (Studi kasus Pada Usaha Hidroponikita Tani Mandiri Kota Depok)

CAHYANI, INDAH (2024) PENGARUH KUALITAS PRODUK, HARGA, LOKASI, DAN PROMOSI TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN SAYURAN HIDROPONIK (Studi kasus Pada Usaha Hidroponikita Tani Mandiri Kota Depok). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYSA.

[img] Text
Indah cahyani_4441200122_fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (6MB)
[img] Text
Indah cahyani_4441200122_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (748kB)
[img] Text
Indah cahyani_4441200122_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (264kB)
[img] Text
Indah cahyani_4441200122_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (210kB)
[img] Text
Indah cahyani_4441200122_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (607kB)
[img] Text
Indah cahyani_4441200122_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (34kB)
[img] Text
Indah cahyani_4441200122_06.pdf
Restricted to Registered users only

Download (115kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Indah cahyani_4441200122_07.pdf
Restricted to Registered users only

Download (5MB)

Abstract

The accumulation of agricultural products can occur if a business does not implement a marketing strategy properly and appropriately. If agricultural products are too long in the warehouse, the products will be demaged and not suitable for sale. Competition in the agricultural business world encourages agricultural businesses to innovate in marketing their products. This can be done by knowing the needs and desires of costumers. This study aims to determine how the influence of product quality, price, location, and promotion on purchasing decisions for hydroponic vegetables at the Hidroponikita Tani Mandiri business. Data collection is divided into primary data (questionnaires, interviews) and secondary (literature and previous research). the sample contained in this study was 50 respondents using a purposive sampling technique. The analysis used in this study is an instrument test in the form of validity and reliability tests, classical assumption tests, multiple regression analysis, and hypothesis testing. The results of this study indicate that the variable of product quality (X1), Price (X2), Location (X3), and Promotion (X4) have an effect of 64% on purchasing decisions (Y) at Hidroponikita Tani Mandiri, and the variable of product quality (X1), Price (X2), Location (X3), and Promotion (X4) have a simultaneous effect on purchasing decisions (Y) at Hidroponikita Tani Mandiri, and Promotion (X4) have no effect at Hidroponikita Tani Mandiri.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorASTUTI, ANDJAR196005311986112001
Thesis advisorPANCAWATI, JUWARIN197502142003122001
Additional Information: Penumpukan produk pertanian dapat terjadi apabila suatu usaha tidak menerapkan strategi pemasaran dengan baik dan tepat. Apabila produk pertanian terlalu lama berada didalam Gudang, maka produk tersebut akan rusak dan tidak layak diperjual belikan. Persaingan dalam dunia bisnis pertanian mendorong para pelaku usaha pertanian untuk berinovasi dalam memasarkan produknya. Hal tersebut dapat dilakukan dengan cara mengetahui kebutuhan dan keinginan konsumen. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana pengaruh kualitas produk, harga, lokasi dan promosi terhadap keputusan pembelian sayuran hidroponik pada usaha Hidroponikita Tani Mandiri. Pengumpulan data dibagi menjadi data primer (kuisioner, wawancara) dan sekunder(literatur dan penelitian terdahulu) . sampel yang terdapat dalam penelitian ini ada sebanyak 50 responden dengan menggunakan Teknik mengambilan purposive sampling. Analisis yang digunakan dalam penelitian ini adalah uji instrumen berupa uji validitas dan uji reliabilitas, uji asumsi klasik, analisis regresi berganda, dan uji hipotesis. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa variabel kualitas poduk (X1), Harga (X2), Lokasi (X3), dan Promosi (X4) berpengaruh sebesar 64% terhadap keputusan pembelian (Y) di Hidroponikita Tani Mandiri, serta variabel kualitas poduk (X1), Harga (X2), Lokasi (X3), dan Promosi (X4) Berpengaruh secara simultan terhadap keputusan pembelian (Y) di Hidroponikita Tani Mandiri, dan Promosi (X4) tidak berpengaruh secara parsial terhadap keputusan pembelian (Y) di Hidroponikita Tani Mandiri.
Uncontrolled Keywords: marketing mix, hydroponic, vegetables, buyer decision process Bauran Pemasaran, Hidroponik, Keputusan Pembelian
Subjects: S Agriculture > S Agriculture (General)
Divisions: 04-Fakultas Pertanian
04-Fakultas Pertanian > 54201-Program Studi Agribisnis
Depositing User: Mrs Indah cahyani
Date Deposited: 13 Jun 2024 09:40
Last Modified: 13 Jun 2024 09:40
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/36200

Actions (login required)

View Item View Item