Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

EFEKTIVITAS PEMASARAN ONLINE MELALUI MEDIA INSTAGRAM TERHADAP PENINGKATAN PENJUALAN SAYURAN HIDROPONIK ALLISA FARM DI KEC. SERANG, KOTA SERANG, BANTEN

SITI AISYAH, ADINDA (2024) EFEKTIVITAS PEMASARAN ONLINE MELALUI MEDIA INSTAGRAM TERHADAP PENINGKATAN PENJUALAN SAYURAN HIDROPONIK ALLISA FARM DI KEC. SERANG, KOTA SERANG, BANTEN. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
Adinda Siti Aisyah_4441200219_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Adinda Siti Aisyah_4441200219_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Adinda Siti Aisyah_4441200219_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (262kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Adinda Siti Aisyah_4441200219_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (157kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Adinda Siti Aisyah_4441200219_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (541kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Adinda Siti Aisyah_4441200219_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (64kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Adinda Siti Aisyah_4441200219_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (131kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Adinda Siti Aisyah_4441200219_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (561kB)

Abstract

One of the fastest growing technologies is internet technology. The strategy used by the owner to minimise the percentage decrease in profits from the sale of hydroponic vegetables at Allisa Farm is to use the promotion and sale of vegetables through online media via Instagram. This study aims to determine the effectiveness of online marketing in increasing sales, income and number of consumers of hydroponic vegetables at Allisa Farm. This research uses quantitative descriptive methods, where quantitative research is an objective, deductive and scientific approach. With Primer and secondary data types, with data collection methods in the form of observation, interviews, documentation and literature reviews. The sampling method used is purposive sampling, where the selection of the sample is based on certain standards that are used to avoid bias. The results of calculating the percentage of sales effectiveness, revenue and number of consumers online were 72.32%, 72.51% and 67.96%, and offline were 28%, 27.5% and 32%, which shows that sales through online marketing, namely through Instagram, is considered effective in increasing sales, revenue and number of consumers. Therefore, Allisa Farm can maintain online marketing through Instagram in order to exceed the set targets.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorASTUTI, ANDJAR196005311986112001
Thesis advisorTRESNA SUMANTRI, ARI196709062001121001
Additional Information: Salah satu teknologi yang berkembang pesat adalah teknologi internet. Strategi yang digunakan oleh pemilik untuk meminimalisir persentase penurunan keuntungan dari penjualan sayuran hidroponik di Allisa Farm adalah dengan menggunakan promosi dan penjualan sayuran melalui media online melalui Instagram. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui efektivitas pemasaran online dalam meningkatkan penjualan, pendapatan dan jumlah konsumen sayuran hidroponik di Allisa Farm. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kuantitatif, dimana penelitian kuantitatif merupakan penelitian yang bersifat objektif, deduktif dan pendekatan ilmiah. Dengan jenis data Primer dan sekunder, dengan metode pengumpulan data berupa observasi, wawancara, dokumentasi dan studi kepustakaan. Metode pengambilan sampel yang digunakan adalah purposive sampling, dimana pemilihan sampel didasarkan pada standar tertentu yang digunakan untuk menghindari bias. Hasil perhitungan persentase efektivitas penjualan, pendapatan dan jumlah konsumen secara online sebesar 72,32%, 72,51% dan 67,96%, dan secara offline sebesar 28%, 27,5% dan 32%, yang menunjukkan bahwa penjualan melalui pemasaran online yaitu melalui Instagram dinilai efektif dalam meningkatkan penjualan, pendapatan dan jumlah konsumen. Oleh karena itu, Allisa Farm dapat mempertahankan pemasaran online melalui Instagram agar dapat melebihi target yang telah ditetapkan.
Uncontrolled Keywords: Sales, Effectiveness, Online Marketing, Instagram Penjualan, Efektivitas, Pemasaran Online, Instagram
Subjects: S Agriculture > S Agriculture (General)
Divisions: 04-Fakultas Pertanian
04-Fakultas Pertanian > 54201-Program Studi Agribisnis
Depositing User: Mrs. Adinda Siti Aisyah
Date Deposited: 05 Jun 2024 14:27
Last Modified: 05 Jun 2024 14:27
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/35762

Actions (login required)

View Item View Item