Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH MEDIA SOSIAL TIKTOK SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN TERHADAP PENINGKATAN PRESTASI BELAJAR PESERTA DIDIK PADA MATA PELAJARAN PPKN DI SMAN 1 KOTA CILEGON

PURNAMA SARI PUTRI, INTAN (2023) PENGARUH MEDIA SOSIAL TIKTOK SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN TERHADAP PENINGKATAN PRESTASI BELAJAR PESERTA DIDIK PADA MATA PELAJARAN PPKN DI SMAN 1 KOTA CILEGON. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
INTAN PURNAMA SARI PUTRI_2286080035_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (758kB)
[img] Text
INTAN PURNAMA SARI PUTRI_2286180035_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (399kB)
[img] Text
INTAN PURNAMA SARI PUTRI_2286180035_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (834kB)
[img] Text
INTAN PURNAMA SARI PUTRI_2286180035_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (41kB)
[img] Text
INTAN PURNAMA SARI PUTRI_2286180035_LAMP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
INTAN PURNAMA SARI PUTRI_2286180035_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (25MB)
[img] Text
INTAN PURNAMA SARI PUTRI_2286180035_FULLTEXT.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)
[img] Text
INTAN PURNAMA SARI PUTRI_2286180035_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
INTAN PURNAMA SARI PUTRI_2286180035_REFF.pdf
Restricted to Registered users only

Download (76kB)

Abstract

Increasing student learning achievement in PPKN subjects in class 11 of SMA Negeri 1 Cilegon City. The expected aim of this research is to find out and describe the influence of TikTok social media as a learning medium on improving student learning achievement in PPKN subjects in class 11 of SMA Negeri 1 Cilegon City. This research is included in the quantitative research category. According to (Sugiyono, 2013: 7) quantitative research methods can be interpreted as research methods that are based on the philosophy of positivism, used for research on certain populations or samples, data collection using research instruments, quantitative/statistical data analysis, with the aim of testing hypotheses. has been established. Based on the SPSS version 21 calculation program, the research results show that there is a very significant positive influence. This is in accordance with the researchers' calculations using the SPSS version 21 program, which uses a simple linear regression test which obtained a calculated F value = 618.123 with a significance level of 0.000 <0.05. So there is a significant positive correlation between TikTok social media and student learning achievement at SMAN 1 Cilegon City.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSARI DEWI, RATNA198105052005012002
Thesis advisorJUWANDI, RONNI199006082019031010
Additional Information: Pengaruh media sosial TikTok sebagai media pembelajaran terhadap peningkatan prestasi belajar peserta didik pada mata pelajaran PPKN di kelas 11 SMA Negeri1 Kota Cilegon. Tujuan yang diharapkan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menggambarkan bagaimana pengaruh media sosial TikTok sebagai media pembelajaran terhadap peningkatan prestasi belajar peserta didik pada mata pelajran PPKN di kelas 11 SMA Negeri 1 Kota Cilegon. Penelitian ini termasuk kategori penelitian kuantitatif. Menurut (Sugiyono, 2013 : 7) metode penelitian kuantitatif dapat diartikan sebagai metode penelitian yang berlandaskan pada filsafat positivisme, digunakan untuk meneliti pada populasi atau sampel tertentu, pengumpulan data menggunakan instrumen penelitian, analisis data bersifat kuantitatif/statistik, dengan tujuan untuk menguji hipotesis yang telah ditetapkan. Berdasarkan perhitungan program SPSS versi 21 hasil penelitian menunjukkan bahwa adanya pengaruh positif yang sangat signifikan. Hal ini sesuai dengan perhitungan peneliti dengan menggunakan program SPSS versi 21, yang menggunakan uji regresi linier sederhana yang diperoleh nilai F hitung= 618,123 dengan tingkat signifikansi sebesar 0,000<0,05. Maka terdapat korelasi positif yang signifikan antara media sosial TikTok dengan Prestasi belajar Peserta Didik di SMAN 1 Kota Cilegon.
Uncontrolled Keywords: Social Media, Tiktok, Learning Achievement Media Sosial, Tiktok, Prestasi Belajar
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 87205-Jurusan Pendidikan Pancasila dan Kewarganegaraan
Depositing User: Mrs Intan Intan Purnama Sari Putri
Date Deposited: 04 Jun 2024 10:25
Last Modified: 04 Jun 2024 10:25
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/35341

Actions (login required)

View Item View Item