OKTALIANI, GLADYS (2023) PENGARUH TEKNIK ROLE PLAYING UNTUK MENGURANGI DAMPAK KONFORMITAS NEGATIF PADA REMAJA. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
This is the latest version of this item.
Text (SKRIPSI)
GladysOktaliani_2285190074_FullText.pdf Restricted to Registered users only Download (6MB) |
|
Text (SKRIPSI BAB 1 + DAPUS)
GladysOktaliani_2285190074_01.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (SKRIPSI BAB 2)
GladysOktaliani_2285190074_02.pdf Restricted to Registered users only Download (510kB) |
|
Text (SKRIPSI BAB 3)
GladysOktaliani_2285190074_03.pdf Restricted to Registered users only Download (663kB) |
|
Text (SKRIPSI BAB 4)
GladysOktaliani_2285190074_04.pdf Restricted to Registered users only Download (712kB) |
|
Text (SKRIPSI BAB 5)
GladysOktaliani_2285190074_05.pdf Restricted to Registered users only Download (256kB) |
|
Text (SKRIPSI DAFTAR PUSTAKA)
GladysOktaliani_2285190074_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (252kB) |
|
Text (Lampiran)
GladysOktaliani_2285190074_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (5MB) |
|
Text
GladysOktaliani_2285190074_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (9MB) |
Abstract
Conformity is a social behavior change experienced by an individual during socialization in their environment. In the adolescent phase, teenagers often engage in conformist behavior, where they follow the rules of a large or small group to be recognized as members, even if it goes against their true selves. The purpose of this research is to examine whether there is a change in the impact of Role Playing Technique on reducing negative conformity among adolescents at SMAN 1 Kramatwatu. The research uses a Quasi-Experimental method with anExperimental Group and a Control Group. The Pre-Test results show that out of a total of 124 students, 16 students fall into the high category, 108 students in the moderate category, and no students in the low category. Those in the high category become the experimental sample. The hypothesis test in this research uses the Mann Whitney U test, and the hypothesis test result shows an Asymp. Sig. (2-tailed) = 0.001, where the value is < 0.05.Therefore, it can be concluded that the hypothesis in this research is accepted, and H0 is rejected. Thus, it can be concluded that there is a difference in the results between the experimental group that received treatment and the control group that did not receive treatment. Due to this difference, the result can be stated that the Role-Playing Technique has an effect on reducing the negative impact of conformity among adolescents at SMAN 1 Kramatwatu.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Konformitas Negatif merupakan sebuah perubahan perilaku sosial yang dialami seseorang individu dalam bersosialisasi dalam lingkungannya. Pada fase remaja, remaja seringkali melakukan perilaku Konformitas Negatif yang dimana perilaku mengikuti peraturan yang ada dalam sebuah kelompok besar ataupun kecil agar dapat diakui sebagai anggota kelompoknya,meskipun hal tersebut tidak sesuai dengan dirinya. Tujuan pada penelitian ini dilakukan untuk melihat adakah perubahan dari pengaruh Teknik Role-Playing untuk mengurangi dampak Konformitas Negatif negatif pada remaja di SMAN 1 Kramatwatu. Penelitian menggunakan metode Quasi-Eksperimen dengan kelompok Eksperimen dan Kelompok Kontrol. Hasil Pre-Test menunjukan dari total 124 siswa terdapat 16 siswa dalam kategori tinggi,108 siswa dalam kategori sedang,dan tidak ada siswa dalam kategori rendah, yang ada pada ketegori tinggi merupakan sampel eksperimen. Uji hipotesis pada penelitian ini menggunakan uji Mann Whitney U,hasil uji hipotesis eksperimen adanya hasil analisis nilai Asymp. Sig. (2-tailed) = 0.001 dimana nilai < 0.05, jadi dapat disimpulkan bahwa hipotesis pada penelitian ini adalah Ha diterima dan H0 ditolak. Dengan demikian dapat disimpulkan terdapat perbedaan hasil dari kelompok eksperimen yang diberikan perlakuan dengan kelompok kontrol yang tidak diberikan perlakuan. Karena adaanya perbedaan tersebut maka hasilnya dapat dikatakan bahwa Teknik Role-Playing berpengaruh untuk mengurangi dampak Konformitas Negatif negatif pada remaja di SMAN 1 Kramatwatu. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Adolescent,Conformity,Role-Playing Techniques Konformitas Negatif,Remaja,Teknik Role-Playing | |||||||||
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86201-Jurusan Bimbingan dan Konseling 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan |
|||||||||
Depositing User: | Mrs Gladys Oktaliani | |||||||||
Date Deposited: | 16 Feb 2024 14:00 | |||||||||
Last Modified: | 19 Feb 2024 09:34 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/33081 |
Available Versions of this Item
-
PENGARUH TEKNIK ROLE PLAYING UNTUK MENGURANGI
DAMPAK KONFORMITAS NEGATIF PADA REMAJA. (deposited 07 Feb 2024 14:37)
- PENGARUH TEKNIK ROLE PLAYING UNTUK MENGURANGI DAMPAK KONFORMITAS NEGATIF PADA REMAJA. (deposited 16 Feb 2024 14:00) [Currently Displayed]
Actions (login required)
View Item |