Inas Nugraheni, Farah (2015) HUBUNGAN ANTARA KOMPETENSI, SKEPTISME, HUBUNGAN KLIEN DENGAN AUDITOR, PENGALAMAN, STANDAR ETIKA DENGAN KEPUASAN KLIEN DAN KEGUNAAN UNTUK STAKEHOLDER EKSTERNAL. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
HUBUNGAN ANTARA KOMPETENSI, SKEPTISME, HUBUNGAN KLIEN DENGAN AUDITOR, PENGALAMAN, STANDAR ETIKA DENGAN KEPUASAN KLIEN DAN~2.pdf - Published Version Restricted to Registered users only until 2015. Download (1MB) |
Abstract
This research aims to test the relationship between competence , scepticism , client relationships with the auditors , experience , ethical standards with satisfaction clients and usefulness for external stakeholders on a company manufacturing in banten province .Common problems in this research is the existence of an audit opinion unqualified given by hood on corporations , whether the opinion inflict satisfaction clients namely company audits or opinions are useful to external stakeholders namely the public. The population of this research is a company manuaktur in banten province .Data taken from the questionnaires were distributed to respondents .Data analyzed by the use of structural equation ( shem through modelling least partial square ( pls ) Variable usefulness for external stakeholders elaborated into three indicators. The results of research shows that the competence of the auditors , client relationships with the auditors , the experience of auditors having a positive relationship and significant client with satisfaction , while the auditors scepticism and standards of ethics the auditors have negative and relations with the satisfaction of significant client .Variable and the competence of the auditors have a positive relationship with significant and usefulness of external stakeholders , while the auditors and scepticism client relationships with the auditors have negative relationship with significant and usefulness of external stakeholders .The value of r-square shows that the independent variable client satisfaction of having a relationship with the dependent variable of 98.5 % , while the rest 1.5 % influenced by other factors outside a model .And then, shows that the independent variable usefulness for external stakeholders having a relationship with the dependent variable of 96 percent , while the remaining 4 percent of affected by other factors outside a model. The implications of the findings of this research is an auditor can benefit from this finding , that high competence can increase satisfaction clients an audit and usefulness of external stakeholders. Keywords: client satisfaction, usefulness for external stakeholders, competence, scepticism, client relationships with the auditors, experience, standard ethics.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini bertujuan untuk menguji hubungan antara kompetensi, skeptisme, hubungan klien dengan auditor, pengalaman, standar etika dengan kepuasan klien dan kegunaan untuk stakeholder eksternal pada perusahan manufaktur di Provinsi Banten. Permasalahan umum dalam penelitian ini adalah adanya opini audit Wajar Tanpa Pengecualian yang diberikan oleh KAP pada perusahaan, apakah opini tersebut menimbulkan kepuasan klien audit yaitu perusahaan atau opini tersebut berguna untuk stakeholder eksternal yaitu masyarakat. Populasi penelitian ini adalah perusahaan manuaktur di Provinsi Banten. Data diambil dari kuesioner yang dibagikan kepada responden. Data dianalisis dengan menggunakan Structural Equation Modelling (SEM) melalui Partial Least Square (PLS). Hasil penelitian menunjukkan bahwa kompetensi auditor, hubungan klien dengan auditor, pengalaman auditor memiliki hubungan positif dan signifikan dengan kepuasan klien, sementara skeptisme auditor dan standar etika auditor memiliki hubungan negative dan signifikan dengan kepuasan klien. Lalu variable kompetensi auditor memiliki hubungan positif dan signifikan dengan kegunaan stakeholder eksternal, sementara skeptisme auditor dan hubungan klien dengan auditor memiliki hubungan negatif dan signifikan dengan kegunaan stakeholder eksternal. Nilai R-Square menunjukkan bahwa variabel independen kepuasan klien memiliki hubungan dengan variabel dependen sebesar 98,5%, sedangkan sisanya 1,5% dipengaruhi oleh faktor lain di luar model. Lalu, menunjukkan bahwa variabel independen kegunaan untuk stakeholder eksternal memiliki hubungan dengan variabel dependen sebesar 96%, sedangkan sisanya 4% dipengaruhi oleh faktor lain di luar model. Implikasi temuan penelitian ini adalah auditor dapat memperoleh manfaat dari temuan ini, bahwa kompetensi yang tinggi dapat meningkatkan kepuasan klien audit dan kegunaan stakeholder eksternal. Kata kunci: kepuasan klien, kegunaan untuk stakeholder eksternal, kompetensi, skeptisme, hubungan klien dengan auditor, pengalaman, standar etika | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Kata kunci: kepuasan klien, kegunaan untuk stakeholder eksternal, kompetensi, skeptisme, hubungan klien dengan auditor, pengalaman, standar etika Keywords: client satisfaction, usefulness for external stakeholders, competence, scepticism, client relationships with the auditors, experience, standard ethics. | |||||||||
Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory H Social Sciences > HF Commerce > HF5601 Accounting H Social Sciences > HF Commerce > HF5601 Accounting |
|||||||||
Divisions: | 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > 62201-Program Sarjana Akuntansi |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 25 Oct 2021 04:36 | |||||||||
Last Modified: | 25 Oct 2021 04:36 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/3291 |
Actions (login required)
View Item |