Juliana, Widya Sari (2023) Pemanfaatan Media Evaluasi Berbasis Aplikasi Quizizz pada Pembelajaran Tematik di Kelas II SDN Cipondoh 03. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
Juliana Widya Sari_2227180058_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) | Request a copy |
|
Text
Juliana Widya Sari_2227180058_01.pdf Restricted to Registered users only Download (737kB) | Request a copy |
|
Text
Juliana Widya Sari_2227180058_02.pdf Restricted to Registered users only Download (298kB) | Request a copy |
|
Text
Juliana Widya Sari_2227180058_03.pdf Restricted to Registered users only Download (180kB) | Request a copy |
|
Text
Juliana Widya Sari_2227180058_04.pdf Restricted to Registered users only Download (233kB) | Request a copy |
|
Text
Juliana Widya Sari_2227180058_05.pdf Restricted to Registered users only Download (155kB) | Request a copy |
|
Text
Juliana Widya Sari_2227180058_06.pdf Restricted to Registered users only Download (73kB) | Request a copy |
|
Text
Juliana Widya Sari_2227180058_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
|
Text
Juliana Widya Sari_2227180058_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (228kB) | Request a copy |
|
Text
TURNITIN JULIANA.pdf Restricted to Registered users only Download (13MB) | Request a copy |
Abstract
With the rapid development of technology at this time, it requires teachers to continue innovate in carrying out learning evaluations so they don't seem monotonous. One of the innovations that can be used as a solution in providing student learning evaluation techniques is to use the Quizizz application. This research was conducted with the intention of knowing: 1) The implementation of thematic learning activities, 2) The process of designing evaluation questions through the Quizizz application, 3) The process of evaluating learning using the Quizizz application, 4) Follow-up of the evaluation results carried out using the Quizizz application at grade 2 Cipondoh 03 Elementary School. The approach used in this study is a qualitative approach using data collection techniques in the form of direct observation, interviews, and documentation for supporting. The results of this study indicate that: 1) Thematic learning activities at grade 2 Cipondoh 03 Elementary School begin with preparing lesson plans, preparing media materials, making media, preparing teaching materials, and making evaluation questions, 2) The process of designing evaluation questions through the Quizizz application begins with drafting instrument questions. Then the questions that have been made will be uploaded into the Quizizz application and then worked on by students, 3) The evaluation process using the Quizizz application at grade 2 Cipondoh 03 Elementary School is carried out using each student's gadget at home, 4) Follow up continued from the results of the evaluation carried out using the Quizizz application, namely remedial which is carried out outside of learning hours and enrichment which is carried out during learning hours. Keywords: Evaluation Media, Quizizz, Thematic Learning
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Dengan adanya perkembangan teknologi yang sangat pesat pada saat ini sehingga mengharuskan guru untuk terus berinovasi dalam melaksanakan evaluasi pembelajaran agar tidak terkesan monoton. Salah satu inovasi yang dapat dijadikan sebagai solusi dalam pemberian teknik evaluasi pembelajaran peserta didik adalah dengan menggunakan aplikasi Quizizz. Penelitian ini dilakukan dengan tujuan untuk mengetahui: 1) Pelaksanaan kegiatan pembelajaran tematik, 2) Proses perancangan soal evaluasi melalui aplikasi Quizizz, 3) Proses Evaluasi pembelajaran menggunakan aplikasi Quizizz, 4) Tindak lanjut dari hasil evaluasi yang dilakukan dengan menggunakan aplikasi Quizizz di kelas II/C SDN Cipondoh 03. Pendekatan yang digunakan dalam penelitian ini yaitu pendekatan kualitatif dengan menggunakan teknik pengumpulan data berupa pengamatan langsung, wawancara, dan dokumentasi sebagai pendukung. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa: 1) Kegiatan pembelajaran tematik di kelas II/C SDN Cipondoh 03 dimulai dengan penyusunan RPP, penyiapan bahan media, pembuatan media, persiapan bahan ajar, serta pembuatan soal evaluasi, 2) Proses perancangan soal evaluasi melalui aplikasi Quizizz diawali dengan penyusunan instrumen soal. Kemudian soal-soal yang telah dibuat akan diunggah ke dalam aplikasi Quizizz dan selanjutnya dikerjakan oleh peserta didik, 3) Proses evaluasi menggunakan aplikasi Quizizz di kelas II/C SDN Cipondoh 03 dilaksanakan menggunakan gadget milik masing-masing peserta didik di rumah, 4) Tindak lanjut dari hasil evaluasi yang dilakukan dengan menggunakan aplikasi Quizizz yaitu remedial yang dilakukan diluar jam pembelajaran serta pengayaan yang dilakukan pada saat jam pembelajaran berlangsung. Kata Kunci: Media Evaluasi, Quizizz, Pembelajaran Tematik | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Keywords: Evaluation Media, Quizizz, Thematic Learning Kata Kunci: Media Evaluasi, Quizizz, Pembelajaran Tematik | |||||||||
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > LB1501 Primary Education | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86206-Jurusan Pendidikan Guru Sekolah Dasar | |||||||||
Depositing User: | Juliana Widya Sari | |||||||||
Date Deposited: | 22 Sep 2023 15:05 | |||||||||
Last Modified: | 22 Sep 2023 15:05 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/29881 |
Actions (login required)
View Item |