Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

ANALISIS KESIAPAN GURU MATEMATIKA SMA TERHADAP IMPLEMENTASI KURIKULUM 2013 DI KABUPATEN LEBAK PADA TAHUN AJARAN 2014/2015

Marjaya, Marjaya (2015) ANALISIS KESIAPAN GURU MATEMATIKA SMA TERHADAP IMPLEMENTASI KURIKULUM 2013 DI KABUPATEN LEBAK PADA TAHUN AJARAN 2014/2015. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
ANALISIS KESIAPAN GURU MATEMATIKA SMA TERHADAP IMPLEMENTASI KURIKULUM 2013 DI KABUPATEN LEBAK PADA TAHUN AJARAN 20142015 (.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (10MB)

Abstract

ABSTRACT Marjaya, Analysis Of The Readiness Of High School Math Teachers To The Implementation Of Curriculum 2013 In The District Of Lebak In The Academic Year 2014/2015. Scription. Serang: Department of Mathematics Education, Faculty of Teacher Training and Education, University of Sultan Agung Tirtayasa , 2014 This research is motivated by the government's change in curriculum that is out of the Education Unit Level Curriculum ( SBC ) into Curriculum 2013. Teachers as curriculum implementers in the field are required to implement Curriculum 2013 readiness in learning activities according to each discipline of science. This study aims to determine the readiness of high school math teacher in Lebak district will implement Curriculum 2013 in the academic year 2014/2015. This research is qualitative research with the subject of his research is on six high school math teacher in Lebak. Data collection techniques in this study using the competency tests , questionnaires , and interviews , further processing of the data in this study was done descriptively. These results indicate that the readiness of high school math teacher to Curriculum 2013 in Lebak district will implement the curriculum in the academic year 2014/2015 in the category of less readily visible from the aspects of knowledge and understanding of the curriculum in 2013 with an average percentage of 55 % competency tests and in the category ready to be viewed from the aspect of ability , values, attitudes , and interest in the curriculum in 2013 with an average score of questionnaire 3.83. Key Words: Curriculum 2013 , Teacher Readiness

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorAnriani, Nurul198201192006042003
Thesis advisorIhsanudin, ihsanudin197902162010121001
Additional Information: ABSTRAK Marjaya, Analisis Kesiapan Guru Matematika SMA terhadap Implementasi Kurikulum 2013 di Kabupaten Lebak pada Tahun Ajaran 2014/2015. Skripsi. Serang: Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa, 2014. Penelitian ini dilatarbelakangi oleh perubahan Kurikulum yang ditetapkan pemerintah yaitu dari Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP) menjadi Kurikulum 2013. Guru sebagai pelaksana kurikulum di lapangan dituntut kesiapannya untuk mengimplementasikan Kurikulum 2013 dalam kegiatan pembelajaran sesuai dengan disiplin ilmunya masing masing. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui kesiapan guru matematika SMA di Kabupaten Lebak yang akan mengimplementasikan Kurikulum 2013 pada tahun ajaran 2014/2015. Penelitian ini merupakan penelitian kualitatif dengan subjek penelitian guru matematika pada enam SMA di Kabupaten Lebak. Teknik pengumpulan data dalam penelitian ini menggunakan tes kompetensi, angket, dan wawancara, selanjutnya pengolahan data pada penelitian ini dilakukan secara deskriptif. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa kesiapan guru matematika SMA terhadap Kurikulum 2013 di Kabupaten Lebak yang akan mengimplementasikan kurikulum tersebut pada tahun ajaran 2014/2015 termasuk dalam kategori kurang siapdilihat dari aspek pengetahuan dan pemahaman terhadap Kurikulum 2013 dengan rata-rata persentasetes kompetensi 55% dan termasuk dalam kategori siapdilihat dari aspek kemampuan, nilai, sikap, dan minat terhadap Kurikulum 2013 dengan rata-rata skor angket 3.83. Kata Kunci: Kurikulum 2013, Kesiapan Guru
Uncontrolled Keywords: i: Kurikulum 2013, Kesiapan Guru urriculum 2013 , Teacher Readiness
Subjects: Q Science > QA Mathematics
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84202-Jurusan Pendidikan Matematika
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 25 Oct 2021 05:24
Last Modified: 25 Oct 2021 05:24
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/2630

Actions (login required)

View Item View Item