Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH BIMBINGAN KELOMPOK DENGAN TEKNIK ROLE PLAYING DALAM MENINGKATKAN PENGETAHUAN PELECEHAN SEKSUAL (Penelitian Quasi Experimental Design Pada Siswa Kelas VII SMPN 1 Cikeusik Tahun Ajaran 2022/2023)

DAMAYANTI, ERVIRA (2023) PENGARUH BIMBINGAN KELOMPOK DENGAN TEKNIK ROLE PLAYING DALAM MENINGKATKAN PENGETAHUAN PELECEHAN SEKSUAL (Penelitian Quasi Experimental Design Pada Siswa Kelas VII SMPN 1 Cikeusik Tahun Ajaran 2022/2023). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
Ervira Damayanti_2285180037_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Ervira Damayanti_2285180037_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (10MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Ervira Damayanti_2285180037_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (632kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Ervira Damayanti_2285180037_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (170kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Ervira Damayanti_2285180037_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (221kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Ervira Damayanti_2285180037_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (264kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Ervira Damayanti_2285180037_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (41kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Ervira Damayanti_2285180037_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (188kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Ervira Damayanti_2285180037_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Ervira Damayanti, 2023. The Effect of Group Guidance Using Role Playing Techniques in Increasing Knowledge of Sexual Harassment (Quasi Experimental Design Research on Class VII Students of SMPN 1 Cikeusik Academic Year 2022/2023). Thesis. Supervised by: Rochani (Advisor 1) dan Arga Satrio Prabowo (Advisor 2). Guidance and Counseling Study Program, Faculty of Teacher Training and Education, Sultan Ageng Tirtayasa University. This study aims to determine the effect of group guidance using role playing techniques in increasing knowledge of sexual harassment in grade VII students at SMPN 1 Cikeusik. This study used a quasi experimental design method. The population of this study was 68 grade VII students at SMPN 1 Cikeusik, with a total sample of 10 students with 6 students as the control group and 4 students as the experimental group which were taken through purposive sampling technique. Based on the Mann-Whitney U test showing the Asymp.Sig.(2-tailed) value of 0.010 <0.05, it can be concluded that "Hypothesis Accepted (Ha)". This it can be said that there are differences in results between the experimental group that was given treatment and the control group that was not given treatment. Because there is a significant difference, it can be said that there is an effect of group counseling with role playing techniques in increasing the knowledge of sexual harassment in class VII students. Keywords: Group Guidance, Role Playing Techniques, Sexual Harassment

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorROCHANI, ROCHANI196606052002121001
Thesis advisorPRABOWO, ARGA SATRIO199110072019031009
Additional Information: Ervira Damayanti, 2023. Pengaruh Bimbingan Kelompok Dengan Teknik Role Playing Dalam Meningkatkan Pengetahuan Pelecehan Seksual (Penelitian Quasi Experimental Design Pada Siswa Kelas VII SMPN 1 Cikeusik Tahun Ajaran 2022/2023). Skripsi. Dibimbing oleh: Rochani (Dosen Pembimbing 1) dan Arga Satrio Prabowo (Pembimbing 2). Program Studi Bimbingan dan Konseling, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui adalah pengaruh bimbingan kelompok dengan teknik role playing dalam meningkatkan pengetahuan pelecehan seksual siswa kelas VII di SMPN 1 Cikeusik. Penelitian ini menggunakan metode quasi experimental design. Populasi penelitian ini adalah siswa kelas VII di SMPN 1 Cikeusik sebanyak 68, dengan jumlah sampel sebanyak 10 siswa dengan 6 siswa sebagai kelompok kontrol dan 4 siswa sebagai kelompok eksperimen yang diambil melalui teknik purposive sampling. Berdasarkan uji Mann-Whitney U menunjukkan nilai Asymp.Sig.(2-tailed) sebeser 0,010 < 0,05, maka dapat disimpulkan bahwa “Hipotesis Diterima (H a )”. Dengan demikian dapat dikatakan bahwa ada perbedaan hasil antara kelompok eksperimen yang diberi treatment dengan kelompok kontrol yang tidak diberi treatment. Karena ada perbedaan yang signifikan maka dapat dikatakan bahwa ada pengaruh bimbingan kelompok dengan teknik role playing dalam meningkatkan pengetahuan pelecehan seksual siswa kelas VII. Kata kunci: Bimbingan Kelompok, Teknik Role Playing, Pelecehan Seksual
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86201-Jurusan Bimbingan dan Konseling
Depositing User: Mrs Ervira Damayanti
Date Deposited: 03 Feb 2023 14:54
Last Modified: 03 Feb 2023 14:54
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/21149

Actions (login required)

View Item View Item