BAHY, DAFFA (2023) EFEKTIVITAS APLIKASI LAYANAN ASPIRASI PENGADUAN MASYARAKAT ONLINE BEBUNGE (BEKASI NYAMBUNG BAE) DI KABUPATEN BEKASI. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
Daffa Bahy_6661180112_01.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
|
Text
Daffa Bahy_6661180112_02.pdf Restricted to Registered users only Download (519kB) |
|
Text
Daffa Bahy_6661180112_03.pdf Restricted to Registered users only Download (213kB) |
|
Text
Daffa Bahy_6661180112_04.pdf Restricted to Registered users only Download (683kB) |
|
Text
Daffa Bahy_6661180112_05.pdf Restricted to Registered users only Download (199kB) |
|
Text
Daffa Bahy_6661180112_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (140kB) |
|
Text
Daffa Bahy_6661180112_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (777kB) |
|
Text
Daffa Bahy_6661180112_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (5MB) |
Abstract
This research focuses on the analysis of the Effectiveness of Bebunge (Bekasi Nyambung Bae) Online Public Complaint Service Application in Bekasi Regency. The aim of the study was to find out how effective the Bebunge (Bekasi Nyambung Bae) online public complaint service application is in Bekasi Regency. The theory of effectiveness uses the theory of Sedarmayanti (2009:59), which has four dimensions: input, production process, output, and productivity. The research method uses descriptive quantitative methods. The sample used in this study consisted of 55 respondents. Data analysis was carried out through statistical testing using the SPSS Version 22 program. The results showed that the effectiveness of the online community complaint aspiration service application Bebunge (Bekasi Nyambung Bae) in Bekasi Regency was declared ineffective because it received an assessment of less than 60% based on hypothesis testing criteria. If the value thitung (-0.600) ≤ ttable (1.6735), then H0 is accepted and Ha is rejected. The percentage of effectiveness of the Bebunge application (Bekasi Nyambung Bae) according to the responses of research respondents was 59.33%. Research suggestions include the need for comprehensive outreach to the community, improvements to the Bebunge (Bekasi Nyambung Bae) online-based public complaint application so that it can be accessed more optimally and smoothly, updates to the Bebunge (Bekasi Nyambung Bae) online-based community complaint application process so that the public can receive feedback regarding public reports, and updates for the Bebunge online-based public complaint application (Bekasi Nyambung Bae) so that a column of suggestions and criticisms is provided to develop the Bebunge application more efficiently and effectively.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini berfokus kepada analisis Efektivitas Aplikasi Layanan Aspirasi Pengaduan Masyarakat Online Bebunge (Bekasi Nyambung Bae) di Kabupaten Bekasi. Tujuan penelitian untuk mengetahui seberapa besar efektivitas aplikasi layanan aspirasi pengaduan masyarakat Online Bebunge (Bekasi Nyambung Bae) di Kabupaten Bekasi. Teori efektivitas menggunakan teori Sedarmayanti (2009:59) yang memiliki 4 dimensi yaitu input, proses produksi, output dan produktivitas. Metode penelitian menggunakan metode kuantitatif deskriptif. Sampel yang digunakan dalam penelitian ini sebanyak 55 responden. Analisis data dilakukan melalui pengujian statistik menggunakan program SPSS Versi 22. Hasil penelitian diketahui efektivitas aplikasi layanan aspirasi pengaduan masyarakat online Bebunge (Bekasi Nyambung Bae) di Kabupaten Bekasi dinyatakan tidak efektif karena mendapatkan penilaian kurang dari 60% yang didasarkan pada kriteria uji hipotesis, jika nilai thitung (-0.600) ≤ ttabel (1.6735), maka H0 diterima dan Ha ditolak. Besarnya persentase efektivitas aplikasi Bebunge (Bekasi Nyambung Bae) menurut tanggapan responden penelitian sebesar 59,33%. Saran penelitian diantaranya perlu diadakan sosialisasi secara menyeluruh kepada masyarakat, perbaikan untuk aplikasi pengaduan masyarakat berbasis online Bebunge (Bekasi Nyambung Bae) agar dapat diakses lebih optimal dan lancar, pembaruan untuk proses pengaduan aplikasi pengaduan masyarakat berbasis online Bebunge (Bekasi Nyambung Bae) agar masyarakat dapat menerima feedback terkait laporan masyarakat, dan pembaruan untuk aplikasi pengaduan masyarakat berbasis online Bebunge (Bekasi Nyambung Bae) agar untuk disediakan kolom saran dan kritik untuk mengembangkan aplikasi Bebunge lebih efisien dan efektif. | |||||||||
Subjects: | H Social Sciences > Public Administration | |||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 63201-Program Studi Administrasi Publik |
|||||||||
Depositing User: | Daffa Bahy | |||||||||
Date Deposited: | 27 Jan 2023 09:15 | |||||||||
Last Modified: | 27 Jan 2023 09:15 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/20317 |
Actions (login required)
View Item |