Wahananing Dyah, Sri (2014) PELAYANAN PEMBERIAN PATEN OLEH DIREKTORAT JENDERAL HAK KEKAYAAN INTELEKTUAL KEMENTERIAN HUKUM DAN HAK ASASI MANUSIA REPUBLIK INDONESIA. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
PELAYANAN PEMBERIAN PATEN OLEH DIREKTORAT JENDERAL HAK KEKAYAAN INTELEKTUAL KEMENTERIAN HUKUM DAN.pdf - Published Version Restricted to Registered users only until 2014. Download (15MB) |
Abstract
Patent is the exclusive right of granted stated to the inventor for his Invention technology, which to during a specified time to implement his own Invention or giving assent to another to exercise its. This research was conducted in Directorate General of The Intellectual Property Right Departement of Juctice and Human Right Republic of Indonesia. The purpose of this research is to know the quality service by Directorate General of The Intellectual Property Right Patent. The method in this research is qualitative method and descriptive approach. To know the quality of service by Directorate General of The Intellectual Property Right Patent, researchers used the six dimensions of excellent service by Sinambela are transparency, accountability, participation, similarity rights, balance rights and obligations. The results showed that the quality service by Directorate General of The Intellectual Property Right Patent is good. It’s based on the period of the Patent’s faster and there are various types of service which are offered to Provide facilities applicant for a Patent. Although there has been no Connecting Institutions activity players of the intellectual property right in carrying out its functions. For that, researchers give advice to service process better, which is formed four suspects the offender intellectual property right Connecting Institutions, actors, promotor, coach and regulator
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Paten merupakan hak eksklusif yang diberikan negara kepada Inventor atas hasil invensinya dibidang teknologi, yang untuk selama waktu tertentu melaksanakan sendiri Invensinya tersebut atau memberikan persetujuannya kepada pihak lain untuk melaksanakannya. Penelitian ini dilakukan di Direktorat Jenderal Hak Kekayaan Intelektual Kementerian Hukum dan Hak Asasi Manusia Republik Indonesia. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui kualitas pelayanan pemberian Paten oleh Direktorat Jenderal Hak Kekayaan Intelektual Paten. Adapun metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kualitatif dengan pendekatan deskriptif. Untuk mengetahui kualitas pelayanan pemberian Paten oleh Direktorat Jenderal Paten, peneliti menggunakan enam cermin pelayanan prima menurut Sinambela, dkk, yakni transparansi, akuntabilitas, kondisional, partisipatif, kesamaan hak, keseimbangan hak dan kewajiban. Hasil penelitian menunjukkan bahwa pelayanan pemberian Paten oleh Direktorat Jenderal Paten sudah baik. Hal ini berdasarkan pada jangka waktu granted Paten sudah lebih cepat dan terdapat berbagai jenis pelayanan yang ditawarkan untuk memberikan kemudahan bagi Pemohon Paten, meskipun belum ada Lembaga Penghubung pelaku aktivitas hak kekayaan intelektual dalam menjalankan fungsi- fungsinya. Untuk itu peneliti memberikan saran agar proses pelayanan lebih baik lagi yakni dengan dibentuk lembaga pengubung empat pilar pelaku aktivitas hak kekayaan intelektual yakni pelaku, promotor, pelatih dan regulator. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Kata Kunci: Paten, Hak Kekayaan Intelektual, Pelayanan Keyword: Patent, Intellectual Property Right, Service | |||||||||
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) | |||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 63201-Program Studi Administrasi Publik |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 12 Apr 2022 11:33 | |||||||||
Last Modified: | 12 Apr 2022 11:33 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/12134 |
Actions (login required)
View Item |