Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH GAYA KEPEMIMPINAN KEPALA SEKOLAH DAN KELENGKAPAN SARANA PRASARANA TERHADAP KINERJA GURU SMA NEGERI BAGIAN TIMUR KABUPATEN SERANG

HATMOKO, SULISTYO (2015) PENGARUH GAYA KEPEMIMPINAN KEPALA SEKOLAH DAN KELENGKAPAN SARANA PRASARANA TERHADAP KINERJA GURU SMA NEGERI BAGIAN TIMUR KABUPATEN SERANG. Master thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PENGARUH GAYA KEPEMIMPINAN KEPALA SEKOLAH DAN KELENGKAPAN SARANA PRASARANA TERHADAP KINERJA GU.PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (7MB)

Abstract

Performance of teachers is one of determining factors in improving the quality of education. The purpose of this study was to determine : The effect of leadership style principal on teacher performance ; effect completeness of educational facilities on teacher performance ; and the effect leadership style principal and completeness of educational facilities on teacher performance. This type of research is research explanation (explanatory research). Total sampleset of 77 responden from teacher. The technique of collecting data using questionnaires. The results showed : There is a positive and significant effect leaderhips style principal toward teacher performance with correlation coefficient 0,025 coefficient of determination of 94,5 % and regression equation Y = 84,688 + 0,152X1. Thus, the better the leaderships style of the principal, it will better the performance of teachers. There is a positive and significant effect completeness of educational facilities toward teacher performance with correlation coefficient 0,03 coefficient of determination of 50,3%, and the regression equation Y = 94,983 + 0,35X2. Thus, the higher the completeness of educational fasilities, the higher the performance of the teachers. There is a positive and significant effect leaderships style principal and completeness of educational facilities toward teacher performance with correlation coefficient 0,27 coefficient of determination of 76,3% and regression equation Y= 81,107 +0,4X1 + 0,149X2. Thus, the better the leaderships style principal and completeness of educational facilities, then it will better the performance of teacher

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSYARBINI, ASNAWI195207261981031002
Thesis advisorFAUZI, ANIS196710281998021001
Additional Information: Kinerja guru merupakan salah satu faktor penentu dalam meningkatkan mutu pendidikan. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui : Pengaruh gaya kepemimpinan kepala sekolah terhadap kinerja guru ; pengaruh kelengkapan sarana prasarana terhadap kinerja guru ; dan pengaruh gaya kepemimpinan kepala sekolah dan kelengkapan sarana prasarana secara bersama-sama terhadap kinerja guru. Tipe penelitian ini adalah penelitian penjelasan (explanatory research). Jumlah sampel penelitian ditetapkan 77 responden dari guru. Teknik pengumpulan data menggunakan angket. Hasil penelitian menunjukkan : Terdapat pengaruh yang signifikan gaya kepemimpinan kepala sekolah terhadap kinerja guru dengan nilai koefisien korelasi 0,025, koefisien determinasi 94,5% dan persamaan regresinya Y = 84,688 + 0,152X1. Dengan demikian, semakin baik gaya kepemimpinan kepala sekolah, maka akan semakin baik pula kinerja guru. Terdapat pengaruh yang signifikan kelengkapan sarana prasarana terhadap kinerja guru dengan nilai koefisien korelasi 0,03, koefisien determinasi 50,3 % dan persamaan regresinya Y = 94,983 + 0,35X2. Dengan demikian semakin tinggi kelengkapan sarana prasarana maka akan semakin tinggi pula kinerja guru. Terdapat pengaruh yang signifikan gaya kepemimpinan kepala sekolah dan kelengkapan sarana prasarana secara bersama- sama terhadap kinerja guru dengan nilai koefisien korelasi 0,27 koefisien determinasi 76,3%, dan persamaan regresinya Y = 81,107 +0,4X1+ 0,149X2. Dengan demikian semakin baik gaya kepemimpinan kepala sekolah dan kelengkapan sarana prasarana maka akan semakin baik pula kinerja guru.
Uncontrolled Keywords: Leaderships style, completeness of educational facilities, teacher performance gaya kepemimpinan, kelengkapan sarana prasarana, kinerja guru
Subjects: L Education > L Education (General)
T Technology > T Technology (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 30 Mar 2022 11:58
Last Modified: 30 Mar 2022 11:58
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11108

Actions (login required)

View Item View Item