Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PROSEDUR PEMBERIAN KREDIT GRIYA UTAMA PADA PT. BANK TABUNGAN NEGARA CABANG TANGERANG (PERSERO), TBK

Hermala Sari Nasution, Dwi (2015) PROSEDUR PEMBERIAN KREDIT GRIYA UTAMA PADA PT. BANK TABUNGAN NEGARA CABANG TANGERANG (PERSERO), TBK. D3 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PROSEDUR PEMBERIAN KREDIT GRIYA UTAMA.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (5MB)

Abstract

The purpose of this paper is to determine the Procedure Lending Griya Utama In the State Saving Bank Branch In Tangerang and whether granting procedures are in accordance with the applicable procedures in theory In this study, the method used is descriptive method, to explain and mendekriptifkan discussion related to the title. Writing using primary data and secondary data obtained from PT. State Savings Bank Branch Tangerang. Source of data derived from Loan Service at PT. State Savings Bank Branch Tangerang which contains information about the Procedure Lending Griya Utama In the State Saving Bank Branch In Tangerang description given by the supervisor and the search of the internet. The technique of collecting data through observation, interview and literature study. Based on the results of industrial apprenticeship I have done that, Procedure Lending Griya Utama State Savings Bank Branch In Tangerang are in accordance with the applicable procedures this is because that the Bank BTN use procedures to ensure the achievement of the policy kinema corporate strategy successfully in the effective axecution.

Item Type: Thesis (D3)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorROSYID, ABDUL197408042003121001
Thesis advisorGANIKA, GERRY198205172006041003
Additional Information: Tujuan dari penulisan ini adalah untuk mengetahui Prosedur Pemberian Kredit Griya Utama Pada Bank Tabungan Negara Cabang Tangerang dan apakah prosedur pemberian sudah sesuai dengan prosedur yang berlaku secara teori. Dalam penulisan ini metode yang digunakan adalah metode deskriptif, untuk menjelaskan dan mendekriptifkan pembahasan yang berkaitan dengan judul. Penulisan menggunakan data primer dan data sekunder yang diperoleh dari PT. Bank Tabungan Negara Cabang Tangerang. Sumber data berasal dari pembimbing Loan Service di PT. Bank Tabungan Negara Cabang Tangerang yang berisikan informasi mengenai prosedur pemberian kredit griya utama berupa gambaran yang diberikan oleh pembimbing serta pencarian dari internet. Teknik pengumpulan data melalui observasi, wawancara dan studi pustaka. Berdasarkan hasil magang industri yang telah saya lakukan bahwa, Prosedur Pemberian Kredit Griya Utama di Bank Tabungan Negara Cabang Tangerang sudah sesuai dengan prosedur yang berlaku. Hal ini di karenakan bahwa bank BTN menggunakan prosedur untuk pencapaian kinerja yang menjamin kebijakan strategi perusahaan berhasil di eksekusi dengan efektif.
Uncontrolled Keywords: Keywords : Procedure Lending At Griya Utama PT. State Savings Bank Branch Tangerang (Persero), Tbk Kata Kunci : Prosedur Pemberian Kredit Griya Utama Pada PT. Bank Tabungan Negara Cabang Tangerang (Persero), Tbk
Subjects: H Social Sciences > HG Finance
Divisions: 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis
05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > 61406-Program Diploma III Keuangan Perbankan
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 24 Mar 2022 09:41
Last Modified: 24 Mar 2022 09:41
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/10564

Actions (login required)

View Item View Item