Kristianto, Sebastianus Advent (2016) PERSEPSI MODEL PEREMPUAN KOTA SERANG TENTANG FOTO SAMPUL TEKA-TEKI SILANG. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
PERSEPSI MODEL PEREMPUAN KOTA SERANG TENTANG FOTO SAMPUL TEKA-TEKI SILANG.PDF - Published Version Restricted to Registered users only Download (4MB) |
Abstract
Visual on the cover are able to communicate a message quickly and efficiently through an image, when exactly choose it can have the same value with thousands of words. Most of the cover of trying to represent the ideal reader, which became a market segmentation. The use of the model on the cover of crossword puzzles in every publication seems to indeed have become the hallmark of cover design puzzles crossword. The purpose of this study was to describe the understanding of female models on the existing model on the cover of crossword puzzles, described the attitude of the female model of the existing model on the cover of crossword puzzles, depicting women in a model to interpret the cover photo puzzles crossword. The theory that researchers use i.e. the theory of individual differences. The methods used in this research is descriptive qualitative method with five informants that is a model of Serang. After heavy research obtained research results that the image of the slender-bodied, beautiful women, and interesting as a benchmark to become a professional model, a model of the female is then utilized by the manufacturer of the media (crossword puzzle) to serve as the ' charms '. Socio-cultural situation becomes the starting point of knowledge that borrowed by producers of meaning in presenting the image of women in the cover of crossword puzzles and all other verbal or visual aspects.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Visual pada sampul mampu mengkomunikasikan pesan dengan cepat dan berkesan melalui sebuah gambar, bila tepat memilihnya bisa memiliki nilai yang sama dengan ribuan kata. Kebanyakan dari sampul mencoba untuk merepresentasi pembaca yang ideal, yang menjadi segmentasi pasar. Penggunaan foto model dalam sampul teka teki silang di setiap edisinya seolah memang telah menjadi ciri khas dari desain sampul teka teki silang tersebut. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menggambarkan pemahaman model perempuan tentang foto model yang ada di sampul teka teki silang, menggambarkan sikap model perempuan tentang foto model yang ada di sampul teka teki silang, menggambarkan model perempuan dalam memaknai foto sampul teka teki silang. Teori yang peneliti gunakan yaitu teori perbedaan individu. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif kualitatif dengan lima informan yaitu model kota Serang. Setelah dilakukan proses penelitian maka diperoleh hasil penelitian bahwa citra perempuan cantik, bertubuh langsing, dan menarik dijadikan sebagai patokan untuk menjadi seorang model professional, model perempuan tersebut kemudian dimanfaatkan oleh produsen media (teka-teki silang) untuk dijadikan sebagai „daya tarik‟. Situasi sosial budaya menjadi titik tolak pengetahuan yang dipinjam oleh produsen makna dalam menghadirkan citra perempuan dalam sampul teka�teki silang dan segala aspek visual maupun verbal lainnya | |||||||||
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) Communication > Communication (General) |
|||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 21 Mar 2022 10:24 | |||||||||
Last Modified: | 30 Mar 2022 16:07 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/10337 |
Actions (login required)
View Item |