Radiyanti Wulandari, Javira (2024) PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE COURSE REVIEW HORAY (CRH) TERHADAP MOTIVASI DAN HASIL BELAJAR MATEMATIKA SISWA SMP NEGERI 2 KOTA SERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (SKRIPSI)
Javira Radiyanti Wulandari_2225200066_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (9MB) |
|
Text (COVER-BAB 1 + DAFTAR PUSTAKA)
Javira Radiyanti Wulandari_2225200066_01 fix.pdf Restricted to Registered users only Download (961kB) |
|
Text (BAB 2)
Javira Radiyanti Wulandari_2225200066_02.pdf Restricted to Registered users only Download (261kB) |
|
Text (BAB 3)
Javira Radiyanti Wulandari_2225200066_03.pdf Restricted to Registered users only Download (485kB) |
|
Text (BAB 4)
Javira Radiyanti Wulandari_2225200066_04.pdf Restricted to Registered users only Download (787kB) |
|
Text (BAB 5)
Javira Radiyanti Wulandari_2225200066_05.pdf Restricted to Registered users only Download (125kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
Javira Radiyanti Wulandari_2225200066_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (194kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
Javira Radiyanti Wulandari_2225200066_Lam.pdf Restricted to Registered users only Download (7MB) |
|
Text (CEK PLAGIARISME)
Javira Radiyanti Wulandari_2225200066_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (12MB) |
Abstract
This research is a quasi-experimental study that aims to find out: (1) a description of the motivation and mathematics learning outcomes of students taught using the CRH type cooperative learning model and conventional learning models; and (2) the influence of the CRH type cooperative learning model on the motivation and mathematics learning outcomes of class VII students at SMP Negeri 2 Serang City for the 2023/2024 academic year. Researchers chose two classes with cluster random sampling. The experimental class chosen was class VIIB, and the control class was class VIIA, with a total of 42 students per class. Data was obtained from observations, a pretest, a posttest, and a final questionnaire. The data were analyzed using descriptive and inferential statistical analysis. The results of the descriptive statistical analysis are: (1) the average mathematics learning motivation score for students taught using the CRH cooperative learning model is 66.95 and the conventional learning model is 65.90. Then the t-test shows that the P value is 0.02, which is smaller than 0.05 with an average difference value of 1.05 > 0. This means that H0 is rejected and H1 is accepted for motivation; (2) the average mathematics learning outcome score for students taught using the CRH-type cooperative learning model is 50.56 and the conventional learning model is 41.98. Then the t-test shows the P value is 0.00 < 0.05. This means that H0 is rejected and H1 is accepted. So the CRH learning model influences the motivation and mathematics learning outcomes of students at SMP Negeri 2, Serang City.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini merupakan eksperimen semu (quasi experimental) yang memiliki tujuan untuk mengetahui: (1) deskripsi motivasi dan hasil belajar matematika siswa yang diajar dengan model pembelajaran kooperatif tipe CRH dan model pembelajaran konvensional; (2) pengaruh model pembelajaran kooperatif tipe CRH terhadap motivasi dan hasil belajar matematika siswa kelas VII SMP Negeri 2 Kota Serang tahun pelajaran 2023/2024. Peneliti memilih dua kelas dengan cluster random sampling. Terpilih kelas eksperimen adalah kelas VIIB dan kelas kontrol adalah kelas VIIA, dengan jumlah 42 siswa perkelas. Data diperoleh dari hasil observasi, pretest, posttest, dan angket akhir. Data dianalisis dengan menggunakan analisis statistika deskriptif dan inferensial. Hasil dari analisis statistika deskriptif adalah: (1) rata-rata skor motivasi belajar matematika siswa yang diajar dengan model pembelajaran kooperatif tipe CRH adalah 66,95 dan model pembelajaran konvensional 65,90. Kemudian pada uji-t menunjukkan nilai P adalah 0,02 yang lebih kecil dari 0,05 dengan nilai perbedaan rata-rata 1,05 > 0, Ini berarti bahwa H0 ditolak dan H1 diterima untuk motivasi; (2) rata-rata nilai hasil belajar matematika siswa yang diajar dengan model pembelajaran kooperatif tipe CRH adalah 50,56 dan model pembelajaran konvensional adalah 41,98. Kemudian pada uji-t menunjukkan nilai P adalah 0,00 < 0,05. Ini berarti bahwa H0 ditolak dan H1 diterima. Sehingga model pembelajaran CRH berpengaruh terhadap motivasi dan hasil belajar matematika siswa SMP Negeri 2 Kota Serang. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Cooperative Learning Model Course Review Horay (CRH) Type, Learning Motivation, Learning Outcomes. Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Course Review Horay (CRH), Motivasi Belajar, Hasil Belajar. | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) Q Science > Q Science (General) Q Science > QA Mathematics |
|||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84202-Jurusan Pendidikan Matematika 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan |
|||||||||
Depositing User: | Javira Radiyanti Wulandari | |||||||||
Date Deposited: | 11 Jul 2024 15:54 | |||||||||
Last Modified: | 11 Jul 2024 15:54 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/37542 |
Actions (login required)
View Item |