<> "The repository administrator has not yet configured an RDF license."^^ . <> . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF"^^ . "Mathematics learning requires problem-solving skills, however, many students encounter difficulties due to low prior knowledge, high cognitive load, and a lack of learning motivation. Therefore, it is important to examine the interaction among prior knowledge, worked-example, and task difficulty on students’ learning outcomes and cognitive load, as well as the relationship between motivation and cognitive load. This study is a quantitative research using a three-way anova to analyze the interaction among prior knowledge, worked-example, and task difficulty by posttest and cognitive load, and a correlation test to examine the relationship between cognitive load and motivation. The study was conducted in District of Serang. The results showed no interaction among prior knowledge, worked-example, and task difficulty by posttest and cognitive load. However, there were significant differences between students with low and high prior knowledge in terms of posttest, extraneous cognitive load, and germane cognitive load. The study also found interactions between prior knowledge and worked-example, and between prior knowledge and task difficulty by posttest, but not on cognitive load. In addition, there were significant relationships between components of cognitive load (intrinsic, extraneous, and germane cognitive load) and components of motivation (anxiety, probability of success, interest, and challenge)."^^ . "2025" . . . . . . . . . . . "UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA"^^ . . . "MAGISTER PENDIDIKAN MATEMATIKA, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA"^^ . . . . . . . . . . . "NOVALIYOSI"^^ . "NOVALIYOSI"^^ . "NOVALIYOSI NOVALIYOSI"^^ . . "CECEP ANWAR HADI FIRDOS"^^ . "SANTOSA"^^ . "CECEP ANWAR HADI FIRDOS SANTOSA"^^ . . "PUNGKY AYU"^^ . "ANDINI"^^ . "PUNGKY AYU ANDINI"^^ . . "UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA"^^ . . . "FAKULTAS KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN"^^ . . . "MAGISTER PENDIDIKAN MATEMATIKA"^^ . . . . . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Text)"^^ . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Text)"^^ . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Text)"^^ . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Text)"^^ . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Text)"^^ . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Text)"^^ . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Text)"^^ . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Text)"^^ . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Text)"^^ . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Other)"^^ . . . . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Other)"^^ . . . . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Other)"^^ . . . . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Other)"^^ . . . . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Other)"^^ . . . . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Other)"^^ . . . . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Other)"^^ . . . . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Other)"^^ . . . . . . "HUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \r\nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \r\nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS\r\nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF (Other)"^^ . . . . . "HTML Summary of #51522 \n\nHUBUNGAN MOTIVASI DENGAN BEBAN KOGNITIF \nDAN INTERAKSI ANTARA KEMAMPUAN AWAL, \nWORKED-EXAMPLE, DAN TINGKAT KESULITAN TUGAS \nTERHADAP HASIL BELAJAR DAN BEBAN KOGNITIF\n\n" . "text/html" . . . "L Education (General)"@en . . . "QA Mathematics"@en . .