TY - THES N2 - This study aims to develop e-booklet based on Genially to improve the financial literacy of fifth-grade students at SDN Pandeglang 9. The study is grounded in the low level of financial literacy among these students, which is attributed to the continued use of conventional, unengaging instructional media that fail to utilize technology effectively. This condition hinders students' understanding of basic financial concepts, thereby necessitating the development of a digital, interactive medium that aligns with students' developmental needs. The study employs the ADDIE development model (Analyze, Design, Development, Implementation, and Evaluation) and utilizes both qualitative and quantitative descriptive analysis techniques. Media expert validation rated the product as "highly feasible" with a feasibility score of 94%, while the material expert validation scored 96%. Field trial results showed a score of 79%, categorized as effective. Teachers responded positively to the product, as reflected in a teacher questionnaire score of 82%, classified as "highly feasible." The product's practicality received a score of 88%, indicating it is considered practical. Based on the findings, it can be concluded that the developed interactive e-booklet is relatively effective and practical, receiving positive responses from both teachers and students as end users. M1 - masters AV - restricted PB - Universitas Sultan Ageng Tirtayasa ID - eprintuntirta51112 Y1 - 2025/// UR - https://eprints.untirta.ac.id/51112/ N1 - Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan produk E-Booklet interaktif berbasis Genially guna meningkatkan literasi finansial siswa kelas V di SDN Pandeglang 9. Penelitian ini didasari oleh rendahnya literasi finansial siswa kelas V di SDN Pandeglang 9, yang disebabkan oleh penggunaan media pembelajaran yang masih konvensional, kurang menarik, dan belum memanfaatkan teknologi secara optimal. Kondisi ini menghambat pemahaman siswa terhadap konsep dasar keuangan, sehingga dibutuhkan media digital yang interaktif dan sesuai dengan perkembangan siswa. Penelitian ini menggunakan model pengembangan ADDIE (Analyze, Design, Development, Implementation, and Evaluation). Teknik analisis pada penelitian ini menggunakan teknik analisis deskriptif kualitatif dan kuantitatif. Validasi dari ahli media menunjukkan bahwa media ini masuk kategori ?sangat layak? dengan persentase kelayakan 94% sedangkan validasi ahli materi sebesar 96%. Adapun hasil uji coba lapangan menunjukkan hasil sebesar 79% dengan kategori efektif. Respon guru menunjukkan ketertarikan yang positif, tergambar dari hasil angket guru yang mencapai penilaian 82% atau kategori sangat layak, sedangkan penilaian kepraktisan produk mendapatkan nilai sebesar 88% atau termasuk ke dalam kategori praktis. Berdasarkan hasil penelitian dapat disimpulkan bahwa e-booklet yang dikembangkan tergolong cukup efektif dan praktis, dengan respons positif dari guru dan siswa selaku pengguna. TI - PENGEMBANGAN E-BOOKLET INTERAKTIF BERBANTUAN WEBSITE GENIALLY BERBASIS KURIKULUM CHA-CHING UNTUK MENINGKATKAN LITERASI FINANSIAL SISWA KELAS V EP - 194 A1 - Sailendra, Dinda Pramestia KW - financial literacy KW - interactive e-booklet KW - Genially KW - Cha-Ching Curriculum literasi finansial KW - e-booklet interaktif KW - Genially KW - kurikulum Cha-Ching. ER -