<> "The repository administrator has not yet configured an RDF license."^^ . <> . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR"^^ . "This study aims to analyse and describe the stages of development, effectiveness, and \r\nstudents' responses to the use of interactive picture story media based on Banten \r\nlocal wisdom in improving learning outcomes of Natural and Social Sciences (IPAS) \r\nin grade IV students of SDN Kebaharan 1. The method used in this study is Research \r\nand Development (R & D) with the ADDIE development model, which consists of five \r\nstages, namely Analysis, Design, Development, Implementation, and Evaluation.The \r\nbackground of this study is based on several main problems, including: (1) students \r\nexperience boredom and boredom in learning IPAS; (2) local wisdom-based learning \r\nhas not been applied optimally; and (3) student learning outcomes in IPAS subjects \r\nat SDN Kebaharan 1 still have not achieved maximum results.The results showed that \r\nthe development of interactive media using Articulate Storyline based on Banten's \r\nlocal wisdom through the ADDIE model can improve learning effectiveness. Students' \r\nresponse to this interactive media is included in the good category with a percentage \r\nof 79%. The effectiveness test using pretest and posttest instruments showed an N\r\nGain value of 77%, which is included in the effective category. In addition, the value \r\nof the material feasibility level on articulate storyline-based interactive media is \r\nobtained through a recapitulation of the results of validation scores by two material \r\nexperts, which shows a percentage value of 86.5% which is categorised as feasible. \r\nMeanwhile, media expert validation resulted in a percentage of 79%, which is \r\ncategorised as feasible. Based on these results, this media can be used effectively in \r\nlearning IPAS class IV SDN Kebaharan 1 Serang City."^^ . "2025" . . . . . . . . . . . "UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA"^^ . . . "MAGISTER PENDIDIKAN DASAR, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA"^^ . . . . . . . . . . . "MUHAMMAD"^^ . "FAIZ"^^ . "MUHAMMAD FAIZ"^^ . . "RATNA SARI"^^ . "DEWI"^^ . "RATNA SARI DEWI"^^ . . "INDAH JUWITA"^^ . "SARI"^^ . "INDAH JUWITA SARI"^^ . . "UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA"^^ . . . "FAKULTAS KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN"^^ . . . "MAGISTER PENDIDIKAN DASAR"^^ . . . . . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Text)"^^ . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Text)"^^ . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Text)"^^ . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Text)"^^ . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Text)"^^ . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Text)"^^ . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Text)"^^ . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Text)"^^ . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Text)"^^ . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Other)"^^ . . . . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Other)"^^ . . . . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Other)"^^ . . . . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Other)"^^ . . . . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Other)"^^ . . . . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Other)"^^ . . . . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Other)"^^ . . . . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Other)"^^ . . . . . . "PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \r\nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \r\nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \r\nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \r\nSEKOLAH DASAR (Other)"^^ . . . . . "HTML Summary of #50262 \n\nPENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF \nMENGGUNAKAN ARTICULATE STORYLINE \nBERBASIS KEARIFAN LOKAL BANTEN UNTUK \nMENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPAS SISWA \nSEKOLAH DASAR\n\n" . "text/html" . . . "LB1501 Primary Education"@en . .