%K Kahoot, Quizizz, Learning outcomes Kahoot, Quizizz, Hasil belajar. %D 2024 %X This research aims to describe the influence of Kahoot and Quizizz on Indonesian language learning outcomes in drama material for class XI students at SMA Negeri 27 Tangerang Regency. This research uses an experimental method with a quantitative approach and design selection in the form of a pretest-posttest control group design. The sampling technique used simple random sampling technique. Data collection techniques for student learning outcomes include pretest and posttest cognitive, affective and psychomotor abilities. The results show that there is an influence of using Kahoot and Quizizz on student learning outcomes in both cognitive, affective and psychomotor aspects. Apart from that, it was also found that there were significant differences in the use of Kahoot and Quizizz in both cognitive, affective and psychomotor aspects.It was concluded that the use of Kahoot and Quizizz had an effect on student learning outcomes including cognitive, affective, and psychomotor aspects. %O Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan pengaruh Kahoot dan Quizizz terhadap hasil belajar Bahasa Indonesia pada materi drama siswa kelas XI SMA Negeri 27 Kabupaten Tangerang. Penelitian ini menggunakan metode eksperimen dengan pendekatan kuantitatif dan pemilihan desain berupa pretest-posttest control group design. Teknik pengambilan sampel dengan menggunakan teknik simple random sampling. Teknik pengumpulan data dari hasil belajar siswa berupa tes pretest dan posttest kemampuan kognitif, afektif, dan psikomotorik. Hasil menunjukkan adanya pengaruh penggunaan Kahoot dan Quizizz pada hasil belajar siswa baik pada aspek kognitif, afektif, dan psikomotorik. Selain itu, ditemukan juga adanya perbedaan yang signifikan penggunaan Kahoot dan Quizizz baik pada aspek kognitif, afektif, dan psikomotorik. Disimpulkan bahwa penggunaan Kahoot dan Quizizz berpengaruh terhadap hasil belajar siswa baik pada aspek kognitif, afektif, dan psikomotorik. %L eprintuntirta44449 %A ALYA NURHIDAYANI %I UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA %T PENGARUH KAHOOT DAN QUIZIZ TERHADAP HASIL BELAJAR BAHASA INDONESIA PADA MATERI DRAMA SISWA KELAS XI SMA NEGERI 27 KABUPATEN TANGERANG