TY - THES A1 - Maulana, Yosef EP - 51 PB - Universitas Sultan Ageng Tirtayasa TI - TUGAS AKHIR STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN PADA UNIT KOPERASI BINA CITRA MANDIRI N2 - The main problem is identifying and analyzing effective marketing communication strategies for independent image bulding corporative units. The aim is to formulate an appropriate marketing communications strategy to achieve organizational goals using a qualitative method using an in-depth interview approach with senior management. Conclusions and suggestions for effective marketing communication strategies for independent image building coorporatives include strenghthening relationships with members. The suggestions given include expanding the reach of online communication and training to improve members communication skills AV - restricted Y1 - 2024/// KW - Marketing communication strategy KW - cooperatives KW - communication effectiveness KW - cooperative members Strategi komunikasi pemasaran KW - koperasi KW - efektivitas komunikasi KW - anggota koperasi N1 - Pokok masalah mengidentifikasi dan menganalisis strategi komunikasi pemasaran yang efektif bagi unit koperasi bina citra mandiri. Tujuan untuk merumuskan strategi komunikasi pemasaran yang tepat guna untuk mencapai tujuan organisasi metode kualitatif dengan pendekatan wawancara mendalam dengan manajemen senior. Kesimpulan dan saran strategi komunikasi pemasaran yang efektif untuk koperasi bina citra mandiri mencakup penguatan hubungan dengan anggota saran yang diberikan termasuk perluasan jangkauan komunikasi online dan pelatihan untuk meningkatkan keterampilan komunikasi anggota. M1 - diploma ID - eprintuntirta41216 UR - https://eprints.untirta.ac.id/41216/ ER -