Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

MOTIF DAN KEPUASAN PEMIRSA TELEVISI PADA PROGRAM INFOTAINMENT INSERT DAN INTENS

Wulansari, Nikken (2015) MOTIF DAN KEPUASAN PEMIRSA TELEVISI PADA PROGRAM INFOTAINMENT INSERT DAN INTENS. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
MOTIF DAN KEPUASAN PEMIRSA TELEVISI PADA PROGRAM INFOTAINMENT INSERT DAN INTENS.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only until 2015.

Download (2MB)

Abstract

Motives is an impulsive or behaviour to fulfil needs. Motives have a significant connection with satisfaction. Infotainment program such as Insert and Intens becoming most watched by the televise audiences in Indonesia. Rather than any same program, both of these program have a many audiences. Purpose of this study is how to know about motives and satisfaction that audiences look for. Researcher used Uses and Gratification theory, where the audiences using mass media based on certain motives. If it fulfill needs the audiences, satisfaction using mass media until the media capable fulfill their needs, that’s called effective media. Method that used into this study is distributing questionnaires for 100 respondents. Cluster Area Sampling is used to choose sampling over population. Result of this research is showed that motives to watch Insert 67,46%, and for Intens 67,82%. For satisfaction result, Insert have 64,54% and Intens have 64,2%. Insert won in terms of entertainment, and Intens won in terms of extensive knowledge. Keywords : Intens, Insert, Motives, Satisfaction

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorDwianna W, Mia197104222006042001
Thesis advisorAsri Praceka, Puspita198407132008122002
Additional Information: Motif adalah suatu dorongan atau perilaku untuk memenuhi kebutuhannya. Motif mempunyai hubungan yang signifikan dengan kepuasan. Program infotainment seperti Insert dan Intens menjadi program yang paling banyak ditonton pemirsa televisi di Indonesia. Dibandingkan dengan program yang lainnya, kedua program infotainment ini memiliki jumlah pemirsa paling tinggi. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui motif dan kepuasan apa saja yang dicari oleh khalayak. Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah Uses and Gratification dimana khalayak menggunakan media massa berdasarkan motif-motif tertentu. Jika kebutuhan terpenuhi, kepuasan dalam menggunakan media terpenuhi sehingga media yang mampu memenuhi kebutuhan khalayak disebut media yang efektif. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode penyebaran kuesioner yang dilakukan pada 100 responden. Teknik pengambilan sampel dalam populasi menggunakan cluster area sampling. Hasil penelitian ini menunjukkan motif menonton Insert sebesar 67,46% sedangkan motif menonton Intens sebesar 67,82%. Untuk hasil penelitian kepuasan pemirsa Insert yaitu 64,54% dan Intens 64,2%. Insert unggul dalam hal hiburan sedangan Intens unggul dalam hal memberikan wawasan yang luas. Kata kunci : Intens, Insert, Kepuasan, Motif
Uncontrolled Keywords: Kata kunci : Intens, Insert, Kepuasan, Motif Keywords : Intens, Insert, Motives, Satisfaction
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Communication > Communication (General)
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 27 Dec 2021 14:22
Last Modified: 27 Dec 2021 14:22
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/9751

Actions (login required)

View Item View Item