UROFIYAH, YAYAH (2014) PENGARUH MEDIA VIDEO YOUTUBE DAN MINAT BELAJAR SISWA TERHADAP HASIL BELAJAR KOSAKATA DALAM TEXT NARRATIVE PADA SISWA KELAS VIII SMPN I KOTA CILEGON. Master thesis, universitas sultan ageng tirtayasa.
Text
Pengaruh Media Video Youtube dan Minat Belajar siswa terhadap hasil belajar kosakata dalm text narrative pada siswa kelas VIII SMPN I kota cilegon.pdf - Published Version Restricted to Registered users only Download (17MB) |
Abstract
ABSTRACT Urofiyah, Yayah. 2321120087. Youtube Video Media Influence and students’ learning Interests on Vocabulary Learning Outcomes at Narrative Text in Class VIII SMP I Cilegon. Serang city. Thesis, Instructional Technology Program, Postgraduate Sultan Ageng Tirtayasa University. 2013 The purpose of this study are to determine: (1) The difference students’ vocabulary learning outcomes between students who learn by using Youtube video and story text at SMPN I Cilegon. (2) The difference students’ learning outcomes between the student who have a high interest and a low interest in learning. (3) The interaction effect between using Youtube video and student interest on students’ vocabulary learning outcomes. This research was conducted at SMP I Cilegon. The research design is Treatment Design 2x2 with three variables, namely the youtube video media, student interest and student learning outcomes. The population is all eighth grade students on 2013/2014 year academic which consist of 7 parallel classes the number of students are 233. The sample was obtained through random sampling, the experiment class is VIIID 34 students and control class is VIIIA 34 students. At the experiment class by using video youtube and at the control class by using story text. In analyzing data uses two ways ANOVA SPSS 16 for window. The results of this study that there are the differences of students' vocabulary learning outcomes influence by using youtube video and story text. This is supported by looking at the results of Fo=7.832 and sig.=0.007<0.05. There are differences of students' vocabulary learning outcomes influence between students who have a high interest and students who have a low interest in learning. This is supported by looking at the results of Fo=6.586 and sig. = 0.013<0.05. There is no interaction effect between media Youtube video and students' interest to students’ vocabulary learning outcomes. This is supported by looking at the results of Fo=0. and sig.= 1130.737>0.05. It means that there is no interaction effect of instructional media usage and students’ learning interest on students' vocabulary learning outcomes in English Lesson. Keywords: Youtube Video Media, Students’ Learning Interest, Students’ Learning Outcomes
Item Type: | Thesis (Master) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | ABSTRAK Urofiyah, Yayah. 2321120087. Pengaruh Media Video Youtube dan Minat Belajar Siswa Terhadap Hasil Belajar Kosa kata dalam Text Narrative pada Siswa Kelas VIII SMPN I Cilegon. Tesis, Program Studi Teknologi Pembelajaran, Pascasarjana, Universitas Sultan AgengTirtayasa. 2013. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui (1) Perbedaan hasil belajar kosakata dalam narrative text antara siswa yang belajar menggunakan video Youtube dan siswa yang menggunakan teks cerita pada siswa SMPN I Cilegon (2) Perbedaan hasil belajar siswa antara siswa yang memiliki minat belajar tinggi dan siswa yang memiliki minat belajar rendah. (3) Interaksi pengaruh antara penggunaan media video Youtube dan minat belajar siswa terhadap hasil belajar siswa. Penelitian ini dilakukan di SMPN I Cilegon. Desain penelitian yang dilakukan adalah Rancangan Penelitian Desain Treatment 2x2 dengan tiga variabel, yaitu media video youtube, minat belajar siswa dan hasil belajar siswa. Populasi dalam penelitian ini semua siswa kelas VIII tahun pelajaran 2013/2014 yang terdiri 233 orang. Sampel diperoleh melalui random sampling, untuk mendapatkan kelas eksperimen VIIID 34 siswa dan kelas kontrol VIIIA 34 siswa. Pada kelas eksperimen menggunakan media video youtube dan kelas kontrol menggunakan teks cerita. Analisis data menggunakan two ways ANOVA dengan program SPSS 16for window. Hasil dari penelitian ini adalah terdapat perbedaan pengaruh hasil belajar kosakata siswa dengan penggunaan media video youtube dan teks cerita. Hal ini dibuktikan dengan melihat hasil Fo = 7,832 dan nilai sig.= 0,007 < 0,05.Terdapat perbedaan pengaruh hasil belajar kosakata siswa antara siswa yang memiliki minat belajar tinggi dan siswa yang memiliki minat belajar rendah. Hal ini dibuktikan dengan melihat hasil Fo = 6,586 dan nilai sig.= 0,013 < 0,05.Tidak terdapat pengaruh interaksi antara penggunaan media video Youtube dan minat belajar siswa terhadap hasil belajar kosakata siswa. Hal ini dibuktikan dengan melihat hasil Fo = 0,113 dan nilai sig.= 0,737 > 0,05. Ini memiliki makna bahwa tidak ada pengaruh interaksi penggunaan media pembelajaran dan minat belajar terhadap hasil belajar kosakata siswa pada pelajaran bahasa Inggris. Kata kunci: Media Video Youtube, Minat Belajar Siswa, Hasil Belajar Siswa | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Youtube Video Media, Students’ Learning Interest, Students’ Learning Outcomes Media Video Youtube, Minat Belajar Siswa, Hasil Belajar Siswa | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | |||||||||
Divisions: | 08-Pascasarjana 08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 02 Dec 2021 14:34 | |||||||||
Last Modified: | 02 Dec 2021 14:34 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/9366 |
Actions (login required)
View Item |