Yusuf, Abdul (2015) KINERJA DINAS PENGELOLAAN KEUANGAN DAERAH DALAM PENGELOLAAN PAJAK RESTORAN DI KOTA SERANG. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
KINERJA DINAS PENGELOLAAN KEUANGAN DAERAH.pdf - Published Version Restricted to Registered users only until 2015. Download (8MB) |
Abstract
he focus of this research is The performance of the Department of Treasury in the management of the restaurant tax in Serang City. The aim of this research is to find out how big the performance of the Department of Treasury in the management of the restaurant tax in Serang City. The theory used is the theory of performance from Mahsun’s theory with performance indicators namely input process, and output. A method of the research is quantitative descriptive method. The population in this research were all civil servants in the Department of Treasury especially the civil servants who is directly involved in the process of tax management restaurant in Serang City about 41 persons and sampling technique using all of that population. A technique used in collecting data namely by questionnaire, observation, unstructured interview, and literature study or the study of documentation. From this research obtained the performance of the Department of Treasury in the management of the restaurant tax in Serang City is 69,31% and it categorized good enough as it can reach the level of 65%. The advice of researchers is have improved performance in this case on the management of the restaurant tax by means of increase or add facilities and infrastructure supporting activities also additional employees to work can be solved in a more efficient . Keywords : Performance, Restaurant Tax
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Fokus pada penelitian ini adalah kinerja Dinas Pengelolaan Keuangan Daerah dalam pengelolaan pajak restoran di Kota Serang. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui seberapa besar kinerja Dinas Pengelolaan Keuangan Daerah (DPKD) dalam mengelola pajak restoran di Kota Serang. Teori yang digunakan adalah teori kinerja menurut Mahsun dengan indikator kinerja yaitu masukan, proses, dan keluaran. Metode penelitian yang digunakan adalah kuantitatif deskriptif. Yang menjadi populasi dari penelitian ini adalah Aparatur Pegawai di Kantor Dinas Pengelolaan Keuangan Daerah (DPKD) khususnya pegawai yang secara langsung terlibat dalam proses pengelolaan pajak restoran di Kota Serang sebanyak 41 orang dan teknik pengambilan sampel menggunakan sampel jenuh. Teknik pengumpulan data yaitu kuesioner, observasi, wawancara tidak terstruktur, dan studi literatur atau studi kepustakaan. Dari hasil penelitian diperoleh kinerja Dinas Pengelolaan Keuangan Daerah dalam pengelolaan pajak restoran di Kota Serang adalah 69,31% dari yang diharapkan atau dapat dikatakan cukup baik karena mencapai angka diatas 65%. Saran dari peneliti adalah mengadakan peningkatan kinerja dalam hal ini mengenai pengelolaan pajak restoran dengan cara meningkatkan atau menambah sarana dan prasarana penunjang kegiatan juga penambahan pegawai agar pekerjaan dapat terselesaikan secara lebih efisien. Kata Kunci : Kinerja, Pajak Restoran | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Kata Kunci : Kinerja, Pajak Restoran Keywords : Performance, Restaurant Tax | |||||||||
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) | |||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 63201-Program Studi Administrasi Publik |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 30 Nov 2021 11:43 | |||||||||
Last Modified: | 30 Nov 2021 11:43 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/9275 |
Actions (login required)
View Item |