Khasanah, Mufidatun (2019) PENGEMBANGAN LEMBAR KERJA SISWA (LKS) MATEMATIKA DENGAN PENDEKATAN STEM (SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING AND MATHEMATICS) YANG MENDUKUNG KEMAMPUAN KOMUNIKASI MATEMATIS SISWA SMP. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
PENGEMBANGAN LEMBAR KERJA SISWA (LKS) MATEMATIKA DENGAN PENDEKATAN STEM (SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING AND MATHEMATICS) YANG MENDUKUNG KEMAMPUAN KOMUNIKASI MATEMATIS SISWA SMP.pdf Restricted to Registered users only Download (40MB) |
Abstract
Penelitian ini dilatar belakangi atas rendahnya kemampuan komunikasi matematis siswa dan kurangnya variasi bahan ajar yang dapat membekali siswa untuk menghadapi tantangan abad 21 termasuk memuat aktivitas pendukung pengembangan kemampuan komunikasi matematis di dalamnya. Berdasarkan hal tersebut penelitian ini bertujuan untuk : (1) menghasilkan LKS matematika dengan pendekatan STEM yang mendukung kemampuan komunikasi matematis siswa SMP serta layak untuk digunakan dalam proses pembelajaran matematika; (2) mengetahui respon siswa dan guru mengenai penggunaan LKS tersebut dalam pembelajaran matematika. Penelitian pengembangan ini dilakukan dengan mengadopsi model pengembangan (Research & Development) ADDIE. T
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | The research was motivated by low mathematical communication ability of students and the lack of variety of teaching materials that can equip students to face the challenges of the 21st century including load activities to support mathematical communication ability. Based on these, this research aims to: (1) produce mathematics students worksheets (LKS) with STEM approach that supports mathematical communication ability of junior high school student and suitable for use in the mathematics learning; (2) know the responses of students and teachers regarding the use of these worksheets in mathematics learning. This development research was carried out by adopting the ADDIE Research & Development model. | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84202-Jurusan Pendidikan Matematika |
|||||||||
Depositing User: | Admin Eprints Untirta | |||||||||
Date Deposited: | 26 Nov 2021 11:52 | |||||||||
Last Modified: | 26 Nov 2021 11:52 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/9154 |
Actions (login required)
View Item |