Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

Profil Burnout Study Mahasiswa Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Sultan Ageng Tirtayasa (Studi Deskriptif terhadap Mahasiswa FKIP Tahun Ajaran 2017/2018)

Octaviani, Dian (2018) Profil Burnout Study Mahasiswa Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Sultan Ageng Tirtayasa (Studi Deskriptif terhadap Mahasiswa FKIP Tahun Ajaran 2017/2018). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
Profil Burnout Study Mahasiswa Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.pdf

Download (1MB)

Abstract

urnout study is a symptom of learning fatigue that occurs in individuals who are overloaded by work. This study aims to determine the description of burnout study or study fatigue of the Teaching and Education Faculty of UNTIRTA students. The approach used in this study is a quantitative approach with the type of descriptive research. The population in this study were FKIP 4th semester students as many as 1050 students. Determination of samples using simple random sampling technique with Slovin formula. The sample in this study was 396 students. Data collection method in the research is questionnaire method. Reliability test results using Alpha Cronbach that is equal to 0,735 for burnout study. Data analysis technique used is descriptive analysis with the formula of relative frequency. The results showed that there were only 5 students who experienced a high level burnout study with a percentage of 1.3%. Furthermore, a total of 270 students experienced a moderate level burnout study with a percentage of 68.2%. While a total of 121 students experienced a low level burnout study with a percentage of 30.5%. Testing the normality of this study using One Sample Kolmogorof-Amirnov Test, which explains that the distribution of data produced is normal. The results of this research there were 1.3% of students experienced a high burnout study, 68.2% experienced moderate level burnout study, and 30.5% experienced a low burnout study. FKIP students experience moderate level burnout studies.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSholih, SholihUNSPECIFIED
Thesis advisorZaimah Dalimunthe, RaudahUNSPECIFIED
Additional Information: Burnout study adalah suatu gejala kelelahan belajar yang terjadi pada individu yang mengalami kelebihan beban kerja. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui gambaran burnout study atau kelelahan belajar mahasiswa Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan UNTIRTA. Pendekatan yang digunakan dalam penelitian ini adalah pendekatan kuantitatif dengan jenis penelitian deskriptif. Populasi dalam penelitian ini adalah mahasiswa FKIP semester 4 sebanyak 1050 mahasiswa. Penentuan sampel menggunakan teknik simple random sampling dengan menggunakan rumus Slovin. Sampel dalam penelitian ini sebanya 396 mahasiswa. Metode pengumpulan data dalam penelitian adalah metode angket. Hasil uji reliabilitas menggunakan Alpha Cronbach yakni sebesar 0, 735 untuk burnout study. Teknik analisis data yang digunakan adalah analisis deskriptif dengan rumus frekuensi relative. Hasil penelitian menunjukkan bahwa hanya ada 5 mahasiswa yang mengalami burnout study tingkat tinggi dengan persentase 1,3%. Selanjutnya sejumlah 270 mahasiswa mengalami burnout study tingkat sedang dengan persentase 68,2%. Sedangkan sejumlah 121 mahasiswa mengalami burnout study tingkat rendah dengan persentase 30,5%. Pengujian normalitas penelitian ini menggunakan One Sample Kolmogorof-Amirnov Test, yang menjelaskan bahwa distribusi data yang dihasilkan normal. Adapun hasil penelitian ini terdapat 1,3% mahasiswa mengalami burnout study tinggi, 68,2% mengalami burnout study tingkat sedang, dan 30,5% mengalami burnout study rendah. Mahasiswa FKIP mengalami burnout study tingkat sedang.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86201-Jurusan Bimbingan dan Konseling
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 25 Nov 2021 14:08
Last Modified: 25 Nov 2021 14:08
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/9085

Actions (login required)

View Item View Item