Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN PROBLEM POSING DAN DISPOSISI MATEMATIS TERHADAP KEMAMPUAN BERPIKIR KREATIF SISWA KELAS XI SMA NEGERI 1 PABUARAN SERANG

SAOGI, AGUS (2017) PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN PROBLEM POSING DAN DISPOSISI MATEMATIS TERHADAP KEMAMPUAN BERPIKIR KREATIF SISWA KELAS XI SMA NEGERI 1 PABUARAN SERANG. Master thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN PROBLEM POSING DAN DISPOSISI MATEMATIS TERHADAP KEMAMPUAN BERPIKIR KR.PDF
Restricted to Registered users only

Download (3MB)

Abstract

This study aims to determine the effect of learning posing problems and mathematical disposition of creative thinking ability of SMA Negeri 1 Pabuaran class XI. This research uses experimental design method by level 2x2 with statistical analysis of two way anova. Samples were 62 students taken using random sampling technique The study was conducted in SMA Negeri 1 Pabuaran Serang, Banten. The results of this study found that: 1) Creative thinking ability of students who are given problem posing learning is higher than the students who are given STAD learning, 2) The creative thinking ability of students with high mathematical dispositions is higher than for students with low mathematical dispositions, 3) There is an interaction between the learning model and the mathematical disposition of students' creative thinking ability in the mathematics subject, 4) The ability of students' creative thinking on learning posing problems that have high mathematical disposition is higher than the creative thinking ability of students who have a high disposition on learning STAD, 5) The ability of students' creative thinking on learning posing problems that have a high low disposition higher than the creative thinking ability of students who have a low disposition on learning STAD.

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorRuhiat, YayatUNSPECIFIED
Thesis advisorSjaifuddin, SjaifuddinUNSPECIFIED
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh pembelajaran problem posing dan disposisi matematis terhadap kemampuan berpikir kreatif siswa SMA kelas XI SMA Negeri 1 Pabuaran. Penelitian ini menggunakan metode eksperimen desain by level 2x2 dengan analisis statistik anava dua arah. Sampel sebanyak 62 siswa yang diambil menggunakan teknik random sampling. Penelitian dilakukan di SMA Negeri 1 Pabuaran Kabupaten Serang Provinsi Banten. Hasil penelitian ini ditemukan bahwa: 1). Kemampuan berpikir Kreatif siswa yang diberi pembelajaran problem posing lebih tinggi dari pada siswa yang diberi pembelajaran STAD, 2) Kemampuan berpikir kreatif siswa yang mempunyai disposisi matematis tinggi lebih tinggi dari pada siswa yang mempunyai disposisi matematis rendah, 3) Terdapat Interaksi antara model pembelajaran dengan disposisi matematis terhadap kemampuan berpikir kreatif siswa pada mata pelajaran matematika, 4). Kemampuan berpikir kreatif siswa pada pembelajaran problem posing yang memiliki disposisi matematis tinggi lebih tinggi dari pada kemampuan berpikir kreatif siswa yang memiliki disposisi tinggi pada pembelajaran STAD, 5). Kemampuan berpikir kreatif siswa pada pembelajaran problem posing yang memiliki disposisi rendah tinggi lebih tinggi dari pada kemampuan berpikir kreatif siswa yang memiliki disposisi rendah pada pembelajaran STAD.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 25 Nov 2021 09:00
Last Modified: 25 Nov 2021 09:00
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/9015

Actions (login required)

View Item View Item