Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PERBEDAAN MODEL PEMBELAJARAN GALLERY WALK DENGAN DIRECT INSTRUCTION TERHADAP KEMAMPUAN KOMUNIKASI SISWA SD (Penelitian Kuasi Eksperimen dilaksanakan di kelas V SDN Umbul Tengah 1 Kota Serang Tahun Pelajaran 2017/2018)

NUFUS, NURHAYATI (2018) PERBEDAAN MODEL PEMBELAJARAN GALLERY WALK DENGAN DIRECT INSTRUCTION TERHADAP KEMAMPUAN KOMUNIKASI SISWA SD (Penelitian Kuasi Eksperimen dilaksanakan di kelas V SDN Umbul Tengah 1 Kota Serang Tahun Pelajaran 2017/2018). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (Skripsi)
PERBEDAAN MODEL PEMBELAJARAN GALLERY WALK DENGAN DIRECT INSTRUCTION TERHADAP KEMAMPUAN KOMUNIKASI SISWA SD.PDF
Restricted to Registered users only

Download (6MB)

Abstract

This study attempts to tell the difference the ability to communicate students in primary school between students with learning model gallery walk as a class ekperimen with learning model direct instruction as a class control on class VA and VB Primary School Umbul Tengah 1 years lesson 2017/2018 on the subjects of science social especially in competence basic 1.4 Appreciate the diversity of peoples nations and cultures existing in indonesia . Methods used in research this is the method quasi ekperimen type nonequivalent control group design. Based on the research results show that there are differences between the ability to communicate wrote students who use gallery walk kind of classroom with students who use direct kind of classroom instruction and students who use the ability to communicate kind of classroom gallery walk higher than students who use kind of classroom. can be seen from uji-t two parties namely 2,16 > 2,02, then H0 rejected Ha accepted. The ability to communicate students who use learning model gallery walk higher than students who use instruuction direct learning model. can be seen from uji-t one parties that 2,16 > -2,62, so H0 rejected Ha accepted. . So it will be concluded that there are differences between the ability to communicate students who use learning model Gallery walk with students who use learning direct learning model.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorAsih, IndhiraUNSPECIFIED
Thesis advisorJamaludin, UjangUNSPECIFIED
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui perbedaan kemampuan komunikasi siswa sekolah dasar antara siswa dengan model pembelajaran gallery walk sebagai kelas ekperimen dengan model pembelajaran direct instruction sebagai kelas kontrol pada kelas VA dan VB SDN Umbul Tengah 1 tahun pelajaran 2017/2018 pada mata pelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial khususnya kompetensi dasar 1.4 menghargai keragaman suku bangsa dan budaya di Indonesia. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kuasi eksperimen tipe non equivalent control grup design. Berdasarkan hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat perbedaan kemampuan komunikasi tulis antara siswa yang menggunakan model pembelajarang gallery walk dengan siswa yang menggunakan model pembelajaran direct instruction dan kemampuan komunikasi siswa yang menggunakan model pembelajaran gallery walk lebih tinggi daripada siswa yang menggunakan model pembelajaran direct instruuction. Dengan demikian dapat disimpulkan bahwa terdapat perbedaan komunikasi tulis antara siswa yang menggunakan model pembelajaran Gallery walk dengan siswa yang menggunakan model pembelajaran direct instruction.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86206-Jurusan Pendidikan Guru Sekolah Dasar
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 22 Nov 2021 15:51
Last Modified: 22 Nov 2021 15:51
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/8920

Actions (login required)

View Item View Item