Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PERBANDINGAN MODEL PEMBELAJARAN PROBLEM POSING TIPE POST SOLUTION POSING DENGAN MODEL PEMBELAJARAN COOPERATIVE TIPE BERKIRIM SALAM DAN SOAL TERHADAP KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH MATEMATIS SISWA

SYAHIDAH YAUMIL IQOMAH ALDIEN, SEKARJATI (2018) PERBANDINGAN MODEL PEMBELAJARAN PROBLEM POSING TIPE POST SOLUTION POSING DENGAN MODEL PEMBELAJARAN COOPERATIVE TIPE BERKIRIM SALAM DAN SOAL TERHADAP KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH MATEMATIS SISWA. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (Skripsi)
PERBANDINGAN MODEL PEMBELAJARAN PROBLEM POSING TIPE POST SOLUTION POSING DENGAN MODEL PEMBELAJARAN COOPERATIVE.PDF
Restricted to Registered users only

Download (21MB)

Abstract

The main purpose of this research is to know the comparison of learning model problem posing type post solution posing with cooperative type model type send greeting and problem to student problem solving ability of mathematics. The study used pre-experimental design with research design in the form of matching pretest-posttest comparison group design. The population in this study are students of class VIII SMPN 5 Cilegon academic year 2016/2017. Sampling using purposive sampling technique to obtain two experimental class. This research method involves two experimental classes with two different treatment ie experiment class 1 using model of problem posing problem of post solution posing type and experiment class 2 using cooperative learning model type sends regards and questions. The instrument used is the test of mathematical problem solving ability. The result of this research concludes that: (1) Improvement of mathematical problem solving ability of students who get model of problem posing problem of post solution posing type is better than students who get cooperative learning model type sends regards and questions; (2) Achievement of mathematical problem solving ability of students who get model of problem posing problem of post solution posing type is better than students who get cooperative learning model type sends regards and questions

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorYuhana, YuyuUNSPECIFIED
Thesis advisorRafianti, IsnaUNSPECIFIED
Additional Information: Tujuan utama penelitian ini adalah untuk mengetahui perbandingan model pembelajaran problem posing tipe post solution posing dengan model pembelajaran cooperative tipe berkirim salam dan soal terhadap kemampuan pemecahan masalah matematis siswa. Penelitian menggunakan metode pre eksperimental design dengan desain penelitian berbentuk matching pretestposttest comparison group design. Populasi dalam penelitian ini adalah siswa kelas VIII SMPN 5 Cilegon tahun ajaran 2016/2017. Pengambilan sampel menggunakan teknik purposive sampling sehingga diperoleh dua kelas eksperimen. Metode penelitian ini melibatkan dua kelas eksperimen dengan dua perlakuan berbeda yakni kelas eksperimen 1 menggunakan model pembelajaran problem posing tipe post solution posing dan kelas eksperimen 2 menggunakan model pembelajaran cooperative tipe berkirim salam dan soal. Instrumen yang digunakan yakni tes kemampuan pemecahan masalah matematis. Hasil penelitian menyimpulkan bahwa: (1) Peningkatan kemampuan pemecahan masalah matematis siswa yang mendapatkan model pembelajaran problem posing tipe post solution posing lebih baik daripada siswa yang mendapatkan model pembelajaran cooperative tipe berkirim salam dan soal; (2) Pencapaian kemampuan pemecahan masalah matematis siswa yang mendapatkan model pembelajaran problem posing tipe post solution posing lebih baik daripada siswa yang mendapatkan model pembelajaran cooperative tipe berkirim salam dan soal
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84202-Jurusan Pendidikan Matematika
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 22 Nov 2021 13:48
Last Modified: 22 Nov 2021 13:48
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/8866

Actions (login required)

View Item View Item