Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGEMBANGAN MAJALAH BIOMONITORING SEBAGAI SUMBER BELAJAR SISWA PADA MATERI KEANEKARAGAMAN INVERTEBRATA

RUSIANA DEWI, ERFIN (2017) PENGEMBANGAN MAJALAH BIOMONITORING SEBAGAI SUMBER BELAJAR SISWA PADA MATERI KEANEKARAGAMAN INVERTEBRATA. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PENGEMBANGAN MAJALAH BIOMONITORING SEBAGAI SUMBER BELAJAR SISWA PADA MATERI KEANEKARAGAMAN INVERT.PDF
Restricted to Registered users only

Download (13MB)

Abstract

This study aimed to produce biomonitoring magazine as a source of students in the material invertebrate diversity and determine the feasibility of biomonitoring magazine based on assessment expert. This study used a research and development method with 3D model which consists of define, design, and develop. Data collection techniques in this study using a questionnaire to test the feasibility assessment biomonitoring magazine. Due diligence assessment instruments biomonitoring magazine consists of three aspects of the matter, presentation and language. Biomonitoring magazine feasibility test conducted by two lecturers departement in biology education UNTIRTA and two biology teachers of senior high school. The Based on the results of due diligence biomonitoring magazine as a source of students in the material diversity of invertebrates obtain an average value of 75.25%, which included a decent category.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorMukti Leksono, SurosoUNSPECIFIED
Thesis advisorA. Syachruroji, A. SyachrurojiUNSPECIFIED
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan majalah biomonitoring sebagai sumber belajar siswa pada materi keanekaragaman invertebrata dan mengetahui kelayakan majalah biomonitoring berdasarkan penilaian uji ahli. Penelitian ini menggunakan metode penelitian dan pengembangan (R & D) dengan model 3D (define, design, develop). Teknik pengumpulan data dalam penelitian ini menggunakan angket penilaian untuk uji kelayakan majalah biomonitoring. Instrumen penilaian uji kelayakan majalah biomonitoring terdiri dari tiga aspek yakni materi, penyajian dan bahasa. Uji kelayakan majalah biomonitoring dilakukan oleh dua orang dosen jurusan pendidikan biologi UNTIRTA dan dua orang guru biologi SMA. Berdasarkan hasil uji kelayakan majalah biomonitoring sebagai sumber belajar siswa pada materi keanekaragaman invertebrata memperoleh nilai rata-rata 75,25% yang termasuk kategori layak.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84205-Jurusan Pendidikan Biologi
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 17 Nov 2021 11:17
Last Modified: 17 Nov 2021 11:17
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/7425

Actions (login required)

View Item View Item