Khiptia, Mariya (2018) PENGEMBANGAN LEMBAR KERJA SISWA BERBASIS GAMBAR UNTUK BAHAN AJAR PADA PEMBELAJARAN IPA MATERI TEMPAT HIDUP MAKHLUK HIDUP PADA SISWA KELAS II. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (Skripsi)
PENGEMBANGAN LEMBAR KERJA SISWA BERBASIS GAMBAR UNTUK BAHAN AJAR PADA PEMBELAJARAN IPA MATERI TEMPAT HIDUP MAKHLUK HIDUP PADA SISWA KELAS II.PDF Restricted to Registered users only Download (3MB) |
Abstract
This study attempts to develop worksheets based pictures and effectiveness of products test worksheet through the step of experiment expert and to know how response to science students learning using material based worksheets picture. Worksheets students is a sheet containing work or materials make students active in taking the meaning of learning. Worksheets can be used a supporting to increasing the activity of students in learning process and can optimize study results. Model was used in the study research and developmen .The research was conducted in SDN KARATON 1 at the subject of study class II students the student with a number of 16 students limited trial on details .An instrument used in the form of sheets for validation watchful such media he got from his lecturers and response by the people of the students. Based on analysis of the data can be concluded the quality of teaching worksheets based picture developed included in a category worthy of with the percentage 75,81 % from the test the people of. While the results of response students on old teaching worksheets based an image on trial limited 16 respondents of 87.5 % to a category very good
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan LKS Berbasis Gambar dan menguji keefektifan produk LKS yang melalui tahap uji ahli serta untuk mengetahui bagaimana respon siswa terhadap pembelajaran IPA dengan menggunakan bahan ajar LKS Berbasis Gambar. Lembar Kerja Siswa adalah suatu lembaran yang berisi pekerjaan atau bahan-bahan yang membuat siswa aktif dalam mengambil makna dari proses pembelajaran. LKS dapat digunakan sebagai penunjang untuk meningkatkan aktivitas siswa dalam proses belajar dan dapat mengoptimalkan hasil belajar. Penelitian ini menggunakan model research and developmen. Penelitian ini dilakukan di SDN KARATON 1 dengan subjek penelitian siswa kelas II sejumlah 16 siswa dengan rincian siswa pada uji coba terbatas. Instrumen yang digunakan berupa lembar angket untuk validasi media oleh dosen ahli dan respon siswa. Berdasarkan analisis data dapat disimpulkan kualitas bahan ajar LKS Berbasis Gambar yang dikembangkan termasuk dalam kategori layak dengan presentase 75,81% dari hasil uji ahli. Sedangkan hasil respon siswa terhadap bahan ajar LKS Berbasis Gambar pada uji coba terbatas 16 responden sebesar 87,5% dengan kategori sangat baik. | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86206-Jurusan Pendidikan Guru Sekolah Dasar |
|||||||||
Depositing User: | Admin Eprints Untirta | |||||||||
Date Deposited: | 16 Nov 2021 15:42 | |||||||||
Last Modified: | 16 Nov 2021 15:42 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/7209 |
Actions (login required)
View Item |