Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH PENDEKATAN BCCT (BEYOND CENTRE AND CIRCLE TIME) TERHADAP KREATIVITAS GURU DI KECAMATAN CIBEBER KOTA CILEGON BANTEN

NUR ASIYAH, SITI (2018) PENGARUH PENDEKATAN BCCT (BEYOND CENTRE AND CIRCLE TIME) TERHADAP KREATIVITAS GURU DI KECAMATAN CIBEBER KOTA CILEGON BANTEN. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (Skripsi)
PENGARUH PENDEKATAN BCCT (BEYOND CENTRE AND CIRCLE TIME) TERHADAP KREATIVITAS GURU DI KECAMATAN CIBEBER KOTA CILEGON BANTEN.PDF
Restricted to Registered users only

Download (16MB)

Abstract

Teachers are a success factor in the world of education, where the creativity of teachers is very important in the learning process activities. The learning process is inseparable from a learning approach, the center is a learning approach adopted from abroad developed by (CCCRT) called BCCT (Beyond Center and Circle Time) or the so-called in Indonesia as the center and moment of the circle. The central approach is thought to influence teachers' creativity. This study aims to determine the effect of BCCT approach on teacher creativity in Cibeber District Cilegon City of Banten. This research use Exspo Facto method Correlation. Data collection techniques for variables BCCT approach and teacher creativity using questionnaires (questionnaires), which is given to 30 respondents teachers in Cibeber District Cilegon city of Banten. Data analysis technique using product moment pearson correlation analysis. Based on the results of research shows the correlation coefficient between variables BCCT approach to teacher creativity of 0.527 means there is influence between BCCT approach to teacher creativity in Cibeber District Cilegon City of Banten.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorAtikah, CucuUNSPECIFIED
Thesis advisorKhosiah, SitiUNSPECIFIED
Additional Information: Guru merupakan faktor keberhasilan dalam dunia pendidikan, dimana kreativitas guru sangat penting dalam kegiatan proses belajar. Proses belajar tidak terlepas dari suatu pendekatan pembelajaran, sentra merupakan pendekatan pembelajaran, yang diadopsi dari luar negeri yang dikembangkan oleh (CCCRT) yang disebut sebagai BCCT (Beyond Centre and Circle Time) atau yang disebut di Indonesia sebagai sentra dan saat lingkaran. Pendekatan sentra diduga mampu mempengaruhi kreativitas guru. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh pendekatan BCCT terhadap kreativitas guru di Kecamatan Cibeber Kota Cilegon Banten.Penelitian ini menggunakan metode Exspost Facto. Teknik pengumpulan data untuk variabel pendekatan BCCT dan kreativitas guru menggunakan kuesioner (angket), yang di berikan kepada 30 responden guru di Kecamatan Cibeber Kota Cilegon Banten. Teknik analisis data menggunakan analisis korelasi product moment pearson, hasil penelitian menunjukkan koefesien korelasi antara variabel pendekatan BCCT terhadap kreativitas guru sebesar 0,527 artinya terdapat pengaruh antara pendekatan BCCT terhadap kreativitas guru di Kecamatan Cibeber Kota Cilegon Banten.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86202-Jurusan Pendidikan Guru PAUD
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 16 Nov 2021 11:39
Last Modified: 16 Nov 2021 11:39
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/7139

Actions (login required)

View Item View Item