Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

STRATEGI KOMUNIKASI WEDDING ORGANIZER DALAMMENGHADAPI NEW NORMAL

Nabila, Chairani and Nesia, Andin and Septa, Ronny Yudhi (2021) STRATEGI KOMUNIKASI WEDDING ORGANIZER DALAMMENGHADAPI NEW NORMAL. S1 thesis, Fakultas Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik.

[img] Text
SKRIPSI SETELAH SIDANG AKHIR CHAIRANI NABILA 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

ABSTRAK ChairaniNabila,NIM6662170112SkripsiStrategiKomunikasiWeddingOrganizerdalamMenghadapi NewNormal. PlatinumWO,BubbleWOdanMasdaWOdimanaketiganyaialahsebuahWedding Organizer di kota Serang. Untuk menghadapi masa New Normal, ketiga WOtersebutharuslahmenjalinkomunikasiyangbaikdanmempunyaistrategidalammengkomunikasikan pesannya. Agar calon client dari Platinum WO, Bubble WO danMasdaWObisatertarikdenganmasing-masingWOtersebut.Tujuanpenelitianiniadalah untuk menganalisa proses strategi komunikasiyang digunakan oleh PlatinumWO,BubbleWOdanMasdaWOdalammenghadapiNewNormal.Adapunyangmenjadifokusdalampenelitianinidenganmengacupadakonsepyangdikemukakanoleh Anwar Arifin Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif. Data yangdiperolehmelaluiwawancaramendalamdandokumentasi.Narasumberdalampenelitian ini adalah masing-masing dari owner Platinum WO, Bubble WO dan MasdaWO.Hasildaripenelitianini adalahstrategikomunikasiWeddingOrganizerdalamMenghadapiNewNormaldilakukanmelalui beberapatahapanstrategi,(1) PlatinumWO, Bubble WO dan Masda WO melakukan analisis khalayak terlebih dahulu sebelummelakukan komunikasidengan calon client, seperti apa yang sedangbanyak disukaioleh khalayak dan cocok dijadikan konsep pernikahan di masa new normal, (2) Strategikomunikasi yang dilakukan oleh Platinum WO, Bubble WO dan Masda WO sangatlahmemanfaatkan media cetak dan media sosial seperti Flyers, Facebook, Instagram dantiktok, (3) strategi penggunaan metode yang digunakan olehPlatinum WO, Bubble WOdanMasdaWOdalammeningkatkaneksistensidimasanewnormaldenganmenggunakan metode Repetition dan metode persuasif, (4) strategi seleksi penggunaanmediayangdigunakanPlatinumWO,BubbleWOdanMasdaWOadalahdenganmenggunakanmediasosialFacebook,Instagram,tiktok.danWhatsapp.DanuntukaplikasiWhatsappsendiriwalaupunterkenalmenjadiaplikasichatting,sekarangWhatsapp juga bisa menjadi media promosi melalui status Whatsapp ataupun broadcastmelaluikontakyangdipunya. KataKunci:StrategiKomunikasi,WeddingOrganizer,NewNormal ABSTRACT ChairaniNabila,NIM6662170112ThesisWeddingOrganizerCommunicationStrategiestoFaceNewNormalEra Platinum WO (Wedding Organizer) , Bubble WO and Masda WO where those are aWedding Organizer in the city of Serang. To face the New Normal period, the three WO mustestablish good communication and have a strategy in communicating their message. So, thatprospectiveclientsfromPlatinumWO,BubbleWOandMasdaWOcanbeinterestedineachofthese WO.The purposeofthisstudy wasto analyze thecommunicationstrategyprocessusedbyPlatinumWO,BubbleWOandMasdaWOindealingwiththeNewNormalperiodmetode.AsforthefocusinthisstudywithreferencetotheconceptputforwardbyAnwar Arifin. This research uses a qualitative descriptive method. Data obtained through in-depth interviews and documentation. The resource persons in this study were the owners ofPlatinum WO, Bubble WO and Masda WO, respectively. The results of this study are theWeddingOrganizer'scommunicationstrategiesinFacingtheNewNormalarecarriedoutthroughseveralstrategicstages,(1)PlatinumWO,BubbleWOandMasdaWOconductaudienceanalysisfirstbeforecommunicatingwithprospectiveclients,suchaswhatisbeingliked by the public. and suitable to be used as a wedding concept in the new normal period, (2)The communication strategy carried out by Platinum WO, Bubble WO and Masda WO greatlyutilizes print media and social media such as Flyers, Facebook, Instagram and TikTok, (3) thestrategy of using the methods used by Platinum WO, Bubble WO and Masda WO in increasingexistence in the new normal by using the repetition method and persuasive methods, (4) theselection strategy for using media used by Platinum WO, Bubble WO and Masda WO is to usesocial media Facebook, Instagram, TikTok. and Whatsapp. And for the Whatsapp applicationitself,althoughit’sfamousforbeingachatapplication,nowWhatsappcanalsobeapromotionalmediathroughWhatsappstatusorbroadcastthroughthecontactsithas. Keywords:CommunicationStrategies,WeddingOrganizer,NewNormal

Item Type: Thesis (S1)
Subjects: Communication > Communication (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
Depositing User: Perpustakaan FISIP
Date Deposited: 03 Feb 2023 09:33
Last Modified: 03 Feb 2023 09:33
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/5376

Actions (login required)

View Item View Item