Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH LAYANAN E-SERVICE FISIP UNTIRTA TERHADAP TINGKAT KEPUASAN MAHASISWA (Studi Kasus Word Of Mouth, Personal Need, Past Experience, External Communications, Expected Service dan Perceived Service Program Studi Ilmu Komunikasi Tahun Ajaran 2011-2013)

Gebby Irene, Asri (2014) PENGARUH LAYANAN E-SERVICE FISIP UNTIRTA TERHADAP TINGKAT KEPUASAN MAHASISWA (Studi Kasus Word Of Mouth, Personal Need, Past Experience, External Communications, Expected Service dan Perceived Service Program Studi Ilmu Komunikasi Tahun Ajaran 2011-2013). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PENGARUH LAYANAN E-SERVICE FISIP UNTIRTA TERHADAP TINGKAT KEPUASAN MAHASISWA.PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (8MB)

Abstract

As one of the competitive advantages in FISIP Untirta is an e-service. E-service FISIP Untirta as an alternative medium of communication channels to students who can improve the image FISIP Untirta and facilitate access to the internet base (Web Based Service) is greater. So the purpose of this study to determine how much influence the e-service FISIP Untirta the level of student satisfaction, indicators of e-service begins reliability, responsiveness, assurance, empathy and tangibles. Teori E-SERVQUAL is based on the assumption that consumers compare the performance service attributes - attributes relevant to the ideal standard / perfect for each service attribute. Type is an explanatory study with a quantitative approach. The population in this study were students of Faculty of Social Sciences program Untirta Communications Academic Year 2011-2013 as many as 437 people who produce a sample size of 82 people who use the technique of random sampling.Teknik data collection used in this study was a survey by distributing questionnaires. Based on the research results, the obtained results indicate that there is the influence of e-service FISIP Untirta on student satisfaction level of 0.789. Acquisition of these figures and the effects can be categorized as being either. So the hypothesis is proven that H0 is rejected and Ha accepted, ie there is the influence of e-service FISIP Untirta on the Word Of Mouth, Personal Need, Past Experience, External Communication, Expected Service dan Perceived Service) Program Studi Ilmu Komunikasi Tahun Ajaran 2011-2013 level of student satisfaction.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorMukhroman, Iman197502022002121002
Thesis advisorNesia, Andin198206062006042001
Additional Information: Salah satu keunggulan kompetitif FISIP Untirta adalah layanan e-service. Layanan e-service FISIP Untirta sebagai media alternatif saluran komunikasi kepada mahasiswa yang dapat meningkatkan citra FISIP Untirta dan mempermudah akses basis internet (Web Based Service) yang lebih besar. Maka tujuan penelitian ini untuk mengetahui seberapa besar pengaruh antara layanan eservice FISIP Untirta terhadap tingkat kepuasan mahasiswa, Indikator layanan eservice berawal dari reliability, responsiveness, assurance, empathy dan tangibles.Teori E-Servqual adalah didasarkan pada asumsi bahwa konsumen membandingkan kinerja pelayanan pada atribut-atribut relevan dengan standart ideal/sempurna untuk masing- masing atribut jasa. Jenis penelitian bersifat eksplanatif dengan pendekatan kuantitatif. Populasi dalam penelitian ini adalah mahasiswa FISIP Untirta program studi Ilmu Komunikasi Tahun Ajaran 20112013 sebanyak 437 orang yang menghasilkan besaran sampel sebanyak 82 orang yang menggunakan teknik random sampling.Teknik pengumpulan data digunakan dalam penelitian ini adalah survey dengan cara menyebarkan kuesioner. Berdasarkan hasil penelitian, maka didapatkan hasil yang menunjukkan bahwa terdapat pengaruh antara layanan e-service FISIP Untirta terhadap tingkat kepuasan mahasiswa sebesar 0,789. Perolehan angka tersebut pengaruhnya dapat dikategorikan kuat dan baik. Sehingga hipotesis terbukti bahwa H0 ditolak dan Ha diterima, yaitu terdapat pengaruh antara layanan e-service FISIP Untirta terhadap tingkat kepuasan mahasiswa.
Uncontrolled Keywords: E-Service FISIP Untirta, Tingkat Kepuasan Mahasiswa, ESerqual E-Service FISIP Untirta, Student Satisfaction, E-Serqual
Subjects: Communication > Public Relations Science
H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Communication > Communication (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 20 Jul 2016 02:37
Last Modified: 11 Apr 2022 09:41
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/508

Actions (login required)

View Item View Item