Rohmah, Dewi (2025) PEMANFAATAN SOSIAL MEDIA SEBAGAI MEDIA PROMOSI PRODUK UMKM Studi Terhadap UMKM Salad By Han. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
![]() |
Text (SKRIPSI)
DEWI ROHMAH_6662180133_FULL TEXT.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
DEWI ROHMAH_6662180133_02.pdf Restricted to Registered users only Download (463kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
DEWI ROHMAH_6662180133_03.pdf Restricted to Registered users only Download (240kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
DEWI ROHMAH_6662180133_04.pdf Restricted to Registered users only Download (752kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
DEWI ROHMAH_6662180133_05.pdf Restricted to Registered users only Download (218kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
DEWI ROHMAH_6662180133_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (186kB) |
![]() |
Text (SKRIPSI)
DEWI ROHMAH_6662180133_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
![]() |
Text
DEWI ROHMAH_6662180133_01.pdf Restricted to Registered users only Download (858kB) |
Abstract
Social media has grown into a vast platform that people utilize to benefit from all of its capabilities. It is anticipated that micro, small, and medium Businesses (UMKM) will use social media to advertise their goods in order to compete. The purpose of this study is to determine how Salad By Hanuses Social media to market their products. Using a case study approach, this qualitative study examines Salad By Han, a UMKM located in Labuan. Observation and in depth interviews are two methods of gathering data. By using social media as a promotional tool for their products, Salad By Han is expected to demonstrate how they utilizes advertising, sales promotion, public relation, personal sales, and direct marketing in conjuction with the promotional mix concept.
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||
Additional Information: | Sosial media saat ini massif digunakan oleh penggunanya untuk memulai memanfaatkan fitur-fitur yang ada pada sosial media saat ini. Usaha Mikro Kecil dan Menengah (UMKM) diharapkan dapat bersaing dengan mempromosikan produk melalui sosial media. Peneltian ini bertujuan untung mengetahui dan mengidentifikasi pemanfaatan yang dilakukan oleh Salad By Han dalam mempromosikan produknya melalui sosial media. Penelitian ini bersifat kualitatif dengan metode studi kasus terhadap Salad By Han sebagai UMKM yang ada di Labuan. Teknik pengumpulan data menggunakan metode wawancara dan observasi. Penggunaan konsep Bauran Promosi, diharapkan penelitian ini dapat memaparkan bagaimana cara Salad By Han menggunakan periklanan, promosi penjualan, hubungan masyarakat, penjualan personal, dan pemasaran langsung dengan memanfaatkan sosial media sebagai media promosi produk. | ||||||
Uncontrolled Keywords: | Promotion Mix, Social Media, MSMEs Bauran Promosi, Sosial Media, UMKM | ||||||
Subjects: | Communication > Communication (General) | ||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi |
||||||
Depositing User: | Dewi Rohmah | ||||||
Date Deposited: | 02 Jul 2025 05:50 | ||||||
Last Modified: | 02 Jul 2025 05:50 | ||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/50209 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |